تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی بسكتبال ایران پس از قهرمانی در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا، دیروز با استقبال كم نظیر مسوولان ورزش كشور و مردم علاقه‌مند وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت شکوهمند تیم ملی بسکتبال به وطن

استقبال از تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسكتبال ایران پس از قهرمانی در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا، دیروز با استقبال بی نظیر مسوولان ورزش كشور و مردم علاقه‌مند وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد.

تیم ملی كه به بهترین نتیجه‌ی تاریخ بسكتبال ایران دست یافت، صبح دیروز  وارد فرودگاه امام خمینی شد و مورد استقبال پرشور و كم نظیر مسوولان ورزش و مردم قرار گرفت.

قهرمانی تیم ملی بسکتبال برای اولین بار در آسیا

محمود مشحون، رییس فدراسیون بسكتبال ایران پس از ورود به تهران با ابراز خرسندی از قهرمانی این تیم گفت: من بسیار خوشحالم كه تیم ما توانست دل مردم را شاد كند، آنها آنچه شایسته‌شان بود را به دست آوردند و امیدوارم این قهرمانی‌ها در ورزش كشور ادامه پیدا كند. تنها آرزویی كه می‌توانم در این لحظات بكنم این است كه در آینده مورد حمایت جدی مسوولان ورزش كشور قرار بگیریم.

استقبال مسئولین از بسکتبالیست ها

محمد علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی هم با تحسین عملكرد تیم ملی بسكتبال ایران خاطر نشان كرد: من باید این پیروزی را تحسین كنم. بچه‌های ما یك كار نشدنی را انجام دادند. این پیروزی كار بسیار ارزشمندی بود كه انجام شد و در تاریخ ورزش كشور بی‌سابقه است. من از همه‌ی این دوستان خواهش كردم كه ارزش خودشان را بدانند به طوری كه این ورزش به اندازه‌ای هیجان دارد كه می‌تواند همچون فوتبال یك ورزش پرطرفدار در ایران باشد. از طرفی دیگر ما استعدادهای خوبی هم در ایران داریم. امیدوارم كه خانواده‌ی بسكتبال این جایگاهی را كه كسب كرده‌اند بتوانند حفظ كنند.

آسمان خراش ها به ایران بازگشتند

"رایكو ترومن" سرمربی تیم ملی بسكتبال ایران در پاسخ به سوالی در رابطه با این كه تصور قهرمانی را پیش از حضور در مسابقه‌ها داشتید یا خیر؟ گفت: به هر صورت ما فكر می‌كردیم كه كار بسیار سختی را در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم. من فكر می‌كردم كار ما در ژاپن بسیار مشكل است، ولی من به بچه‌ها اعتقاد و اعتماد كامل داشتم. در میانه‌ی مسابقه‌ها بود كه شرایط خوبی را پیدا كردیم تا در راه قهرمانی قدم برداریم. من افتخار می‌كنم كه مربی این تیم هستم و خیلی خوشحالم كه چنین مقامی را كسب كردیم.

بازگشت قهرمانان ملی به میهن

رضا قراخانلو رییس كمیته‌ی ملی المپیك ایران هم در فرودگاه امام خمینی عملكرد تیم ملی بسكتبال ایران را مثال زدنی دانست و گفت: من از همه‌ی بسكتبالیست‌ها تشكر می‌كنم و انتظار موفقیت‌های بیشتری را از این تیم دارم.

پوشش کم نظیر رسانه ها و خبر نگاران

مطالب مرتبط :

تبریک مسئولین به بسکتبالیست ها