تبیان، دستیار زندگی

اعتماد زیادی به این جنگنده داریم

جانشین فرمانده کل ارتش می‌گوید: تست‌های زمینی و هوایی جنگنده کوثر به‌ تعداد ساعات زیادی در نیروی هوایی ارتش انجام شده و یک حس اعتماد بالایی نسبت به این جنگنده ایجاد شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سپاه
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی درباره به‌کارگیری جنگنده بومی کوثر توسط نیروی هوایی ارتش، گفت: ما این جنگنده را برای به‌کارگیری در ارتش سفارش می‌دهیم.

وی افزود: اولین فروند از این جنگنده به‌صورت مشترک توسط نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است و وزارت دفاع با همکاری نهاجا این جنگنده را برای تولید به‌ تعداد مورد نیاز، در خط تولید قرار داده است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: تست‌های زمینی و هوایی این جنگنده به‌ تعداد ساعات زیادی در نیروی هوایی ارتش انجام شده و یک حس اعتماد بالایی نسبت به این جنگنده ایجاد شده است که قابلیت بالایی در فضای رقابتی برای ما یک وضعیت خوب ایجاد می‌کند.

به گزارش تسنیم، همزمان با 31 مرداد سالروز صنایع دفاعی، تحقیق و تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنایع هوایی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام کوثر تولید و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

این جنگنده که به‌دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام‌دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه‌روی مقابل خدمات به‌منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.
منبع: خبرگزاری تسینم