تبیان، دستیار زندگی

امامت مورد اتفاق تمامی مذاهب اسلامی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:امامت مورد اتفاق تمامی مذاهب اسلامی است، در مسئله امامت هیچ اختلافی بین مسلمین نیست و اینکه در آخرالزمان فردی از اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ظهور می کند و اطاعت او بر مسلمین جهان واجب است امری غیر قابل انکار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایت الله اراکی

آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در خصوص موضوع امامت و پیاده سازی آن در عصر امروز گفت: واژه امامت در میان تمامی مسلمین مورد احترام است و همه معتقدند که پیامبر اکرم (ص) امام تمام مسلمین به شمار می رود.

وی ادامه داد: از منظر مسلمین جهان وجوب اطاعت از رسول الله به معنای امامت رسول اکرم (ص) است، در واقع تمامی مسلمین معتقدند که بعد از پیامبر اکرم (ص) امامت در اختیار کسی است که عادل و عالم به دین باشد و این موارد مورد تاکید همه مسلمین هست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این موضوع که در شرایط امروز در موضوع امامت اسلامی هیچ اختلافی بین مسلمین نیست، اظهار داشت: در آینده همگان معتقد خواهند بود که فردی از نسل پیامبر اکرم (ص) ظهور می کند و امامت مسلمین را بر عهده خواهد گرفت. در وضع امروز همگی معتقدند اگر یک قریشی و سید اولاد پیامبر که عالم و عادل باشد قدرت را به دست گیرد و امامت مسلمین را بر عهده بگیرد همه باید از او اطاعت کنند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: از این منظر امامت مورد اتفاق تمامی مذاهب اسلامی است و فرقی هم بین شیعه و سنی ندارد. در واقع در جامعه امروز امامت رهبر معظم انقلاب برای تمام مسلمین امامت الزام آوری است و رسانه ها باید بر این موضوع تاکید کنند.

وی افزود: بر اساس فتوای تمام علمای جهان اسلام چه شیعه، چه سنی و حتی زیدی همگی بر مسئله امامت تاکید دارند، برای مثال زیدیون معتقدند اگر از اولاد امام حسن (ع) یا امام حسین (ع) کسی قیام کند امامت از آن اوست. همچنین اهل تسنن نیز معتقدند اگر فردی قریشی باشد و قدرت را به دست گیرد و رهبری سیاسی نیز به او برسد باید از او اطاعت کرد، ما شیعیان نیز پیرو اهل بیت (ع) بوده و پیرو احکام آنها خواهیم بود.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: چه افرادی که به امر ولایت فقیه اعتقاد دارند و چه افرادی که این موضوع را نمی پذیرند بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اگر فقیه جامع الشرایطی در زمان غیبت امام عصر (عج) به قدرت رسید باید از او اطاعت کرد.
آیت الله اراکی ابراز داشت: در زمان آینده هم که مورد اتفاق مسلمین است انشاءالله وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند همگان باید از او اطاعت کنند و لذا در مسئله امامت هیچ اختلافی بین مسلمین نیست و اینکه در آخرالزمان فردی از اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ظهور می کند و اطاعت او بر مسلمین جهان واجب است امری غیر قابل انکار است.


منبع : خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.