تبیان، دستیار زندگی
در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، تیم فوتبال كشورمان با هفت پله صعود در مقایسه با ماه گذشته و 620 امتیاز، در رده 35 جهان قرار گرفت. علیرغم این صعود 7 پله‌ای، كماكان تیم كشورمان پس از كره‌ی جنوبی (رده 22)،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود ایران در جدول فیفا


در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، تیم فوتبال كشورمان با هفت پله صعود در مقایسه با ماه گذشته و 620 امتیاز، در رده 35 جهان قرار گرفت.

علیرغم این صعود 7 پله‌ای، كماكان تیم كشورمان پس از كره‌ی جنوبی (رده 22)، عربستان سعودی (رده 26) و ژاپن (رده 28)، در مكان چهارم آسیا قرار دارد.

همچنین تیم ملی فوتبال برزیل (852 امتیاز)، كماكان در صدر تیم‌های برتر جهان قرار دارد و پس از آن تیم‌های: فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، مكزیك، هلند، تركیه، انگلستان، آلمان و جمهوری چك عناوین دوم تا دهم را در اختیار دارند.

از نكات قابل توجه در این رده‌بندی، صعود 12 پله‌ای اردن و قرار گرفتن این تیم در مكان 59 جهان است. لبنان نیز به عنوان یكی از حریفان ایران در گروهD مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در جایگاه 113 قرار گرفته است ضمن اینكه كره‌ی شمالی نیز در رده 117 جای دارد.

به نظر می‌رسد در این رده‌بندی، بیشترین صعود متعلق به تیم‌های آسیایی است زیرا علاوه بر اردن، تیم‌های عمان (62)، بحرین (72)، ازبكستان (79)، امارات (90)، تركمنستان (122) و تاجیكستان (159)، به دلیل نتایج قابل قبول در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، از صعود قابل توجهی برخوردار بوده‌اند.

تیم فوتبال «مونسترات» تنها با 7 امتیاز در رده آخر (204) قرار دارد!