تبیان، دستیار زندگی

دعوت الجعفری از ظریف برای سفر به بغداد/ تأکید بر اخذ ریال از زوار ایرانی مراسم اربعین

سفیر ایران در دیدار با وزیر خارجه عراق خواستار همکاری مسئولان ذیربط عراقی برای ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم اربعین و اخذ ریال برای دریافت روادید عراق شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعوت الجعفری از ظریف برای سفر به بغداد/ تأکید بر اخذ ریال از زوار ایرانی مراسم اربعین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این در دیدار راه‌های گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مسجدی در این دیدار با اشاره به روابط عمیق تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه ضمن تشکر از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین سال گذشته خواستار همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با شکوه اربعین از جمله اخذ ریال جهت تعرفه روادید عراق شد.

سفیر ایران در  این دیدار با اشاره به ادامه آتش سوزی در بخش  عراقی هورالعظیم و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن برای مردم استان خوزستان، خواستار رسیدگی به این موضوع  و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر آن شد.

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار اظهار داشت: همراهی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش قابل فراموشی نیست و این امر موجب شده است که روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

وی بر آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری با شکوه مراسم اربعین پیش رو تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به دعوت رسمی خود از محمدجواد ظریف برای دیدار از عراق ابراز امیدواری کرد با این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .