تبیان، دستیار زندگی

نماز عید غدیر در سراسر کشور اقامه می شود

حسین ظریف منش با اعلام برپایی گردهمایی های «میثاق با ولایت» در روز عید غدیر در سطح کشور، گفت: نماز عید غدیر در شهرهای مختلف ازجمله تهران به میزبانی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح(ع) اقامه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نماز عید غدیر

حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اعلام برگزاری نماز عید سعید غدیر در سطح کشور در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: عید سعید غدیر آدابی دارد و از سوی معصومان علیهم السلام برای بهره مندی از این عید توصیه هایی شده که رعایت آنها به نوعی در ترویج فرهنگ غدیر و مطرح کردن آن به عنوان موضوعی اصلی برای جامعه اهمیت دارد.
وی تصریح کرد: یکی از این اعمال نماز عید غدیر است که امام صادق(ع) در بیان اهمیت آن فرمودند: «هر کس نماز عید غدیر را به پا دارد گویی در غدیر بوده و با پیامبر(ص) پیمان ولایت بسته است.» با توجه به این اهمیت بنیاد بین المللی غدیر از دو سه سال قبل اقامه نماز عید غدیر را پیگیری کرد که موردتوجه علما نیز قرار گرفت و امسال هم در سطح کشور و در مساجد و بقاع متبرکه و امامزادگان اقامه می شود.
ظریف منش اضافه کرد: برای مثال در تهران مساجدی مثل جامع الغدیر و مسجد نارمک میزبان نمازگزاران عید ولایت و امامت می شوند.

اقامه نماز عید غدیر در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر اعلام کرد: نماز عید غدیر در تهران در دو نقطه متمرکز نیز اقامه می شود یکی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران که همراه با برگزاری جشن، قرائت زیارت غدیریه و مدیحه سرایی است و دیگری آستان مقدس امامزاده صالح(ع) که آن نیز با جشن و شادباش همراه است؛ محبان امیرالمومنین(ع) می توانند از ساعت 11 صبح برای شرکت در نماز عید غدیر در این دو آستان حضور یابند.
وی درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده برای عید سعید غدیر، بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر در 100 نقطه از کشور، برگزاری اجتماعات و گردهمایی ها با عنوان «میثاق با ولایت» در شهرهای مختلف اعم از 23 نقطه تهران، قم، مازندران، شیراز و ... که بعضا علما نیز در آن حضور دارند و برگزاری جشن بزرگ ولایت در مسجد مقدس جمکران که همراه با اطعام است، نیز برای عید سعید غدیر پیش بینی شده است.

برپایی اجتماعات مردمی در شب عید غدیر

ظریف منش با اعلام برگزاری مراسم جشن در شب عید غدیر، بیان کرد: این جشن در چهار نقطه شامل بوستان های ولایت و نوفل لوشاتو، میدان امام حسین(ع) و کنار دریاچه خلیج فارس در قالب اجتماعات و گردهمایی و جشن در شب عید غدیر از ساعت 18 به بعد برگزار می شود.
وی با اعلام برنامه های تدارک دیده شده برای روز عید غدیر، ابراز کرد: همزمان با روز عید کاروان شادی در منطقه جنوب تهران حرکت کرده و از میدان خراسان به سمت ترمینال خاوران می رود و در فرهنگسرای خاوران واقعه غدیر به صورت نمادین بازسازی می شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر از برپایی ایستگاه های صلواتی همزمان با عید غدیر خبر داد و افزود: این ایستگاه ها با محور کمک به محرومان به صورت خودجوش و با همراهی مردم به ویژه جوانان و همکاری بسیج، مساجد و هیئت های مذهبی در تعداد پُرشمار فعال می شوند.

کمک به محرومان در سطح کشور

وی با اعلام کمک به محرومان در روز عید غدیر، تصریح کرد: برای مثال در 31 نقطه در جنوب ایران با همکاری بسیج پزشکان با نام نامی امیرالمومنین(ع) به مردم به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می شود.

ظریف منش تاکید کرد:  علاوه بر این، با توجه به سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر بسته های غذا در جنوب شهر تهران توزیع می شود تا قشر ضعیف و آسیب پذیر در این روز زیر پرچم ولایت بر سفره امیرالمومنین(ع) مهمان شوند و همین اجرای سنت اطعام در تهران و دیگر مناطق، وحدت آفرین خواهد شد.

وی با بیان اینکه غدیر سند جاودانگی اسلام در بستر تاریخ است، گفت: به منظور همراه کردن خودجوش مردم با این سند، برنامه های بنیاد برای عید غدیر در سطح کشور اجرا می شود چنان که در اصفهان گروهی نزدیک به 500 نفر از جوانان و هیئت های مذهبی اطعام چندهزار نفری و برگزاری جشن عید ولایت را عهده دار شده اند.
ظریف منش در پایان با ابزار خرسندی از میزان همراهی مردم در برگزاری برنامه های عید غدیر، خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی غدیر به تناسب راهبرد و رسالت خود که استفاده از مشاکرت مردمی برای ترویج فرهنگ غدیر است، تلاش کرده در برنامه های دهه امامت و ولایت و عید غدیر از توان جوانان مسجدی مذهبی بهره ببرد چنان که تنها در یکی از مساجد تهران 70 نفر از جوانان ایستگاه های صلواتی را راه اندازی کرده اند.
منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.