تبیان، دستیار زندگی

مساجد برای «عید ولایت» سنگ تمام گذاشته‌اند

امام جماعت مسجد غدیر خم گفت: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در ۲۰ سال اخیر، پرچمدار گسترش جشن‌های عید غدیر در کشور شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
غدیر

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال مجد در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در 20 سال اخیر، پرچمدار گسترش جشن های عدیر غدیر و مفاهیم ولایت و امامت در کشور شده اند، گفت: مساجد به دلیل پایگاه عظیم مردمی بهترین نهاد برای تقویت باورهای مردم به مفاهیم ولایت و امامت هستند.

وی افزود: تجربه نشان داده است هرجا مساجد به میدان آمده اند و یکپارچه عمل کرده اند، تحولاتی بزرگ در جوامع اسلامی پدید آمده است، واقعیتی که در احیای برخی مناسبت‌های دینی از جمله برگزاری سوگواری فاطمی و عید غدیر به خوبی شاهد آن هستیم.

امام جماعت مسجد غدیر خم با بیان اینکه انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه های انقلاب، مصادیق کارکرد فوق العاده مساجد در کشور هستند، خاطرنشان کرد: تاسیس مسجد از سوی پیامبر اسلام در بدو ورود به شهر مدینه مهم ترین سند بر جایگاه برجسته مساجد دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین مساجد کشور برنامه ها متنوع و جذاب در ایام دهه ولایت و امامت برگزار می کنند، گفت: به دلیل اهمیت ویژه عید غدیر خم نسبت به سایر اعیاد اسلامی، مساجد باید یک دهه یا دست کم یک هفته به تعظیم و تکریم دهه ولایت و امامت بپردازند.
مجد افزود: هرچقدر مساجد برای عید غدیر کار کنند، به همان اندازه ایمان مردم به موضوع ولایت و امامت بیشتر می شود و به تبع آن، نشاط معنوی در جامعه بیشتر می شود و از میزان آسیب های فرهنگی کاسته می شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.