تبیان، دستیار زندگی

مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی شرکت اندیشه آفرینان شریف

شرکت اندیشه آفرینان شریف با بررسی و مقایسه وضعیت آموزشی داخل و خارج کشور به خلأ موجود در سیستم آموزشی پی برده و پس از تحقیقات گسترده برای حل این مشکل تصمیم به ایجاد مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی (آموزشی و پژوهشی) دانش‌آموزی نموده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اندیشه

با توجه به تغییرات چشم‌گیر و سریع علوم، سیستم آموزشی در تمامی کشورهای پیشرفته تغییر کرده و به سمت سیستم‌های پروژه‌ای و تحقیقاتی رفته است. با توجه به پتانسیل بالای موجود در کشور و تعداد بالای افراد در حال تحصیل در مقاطع مختلف نیاز به تغییر در سیستم آموزشی بیش از پیش آشکار شده و توجه ویژه به این بخش را طلب می‌کند. سیستم آموزشی کنونی موجود در کشور، سال‌های زیادی است که در جهان تغییر کرده است و ما نیز هرچه سریع‌تر باید سیستم آموزشی خود را تغییر دهیم.

شرکت اندیشه آفرینان شریف با بررسی و مقایسه وضعیت آموزشی داخل و خارج کشور به خلأ موجود در سیستم آموزشی پی برده و پس از تحقیقات گسترده برای حل این مشکل تصمیم به ایجاد مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی (آموزشی و پژوهشی) دانش‌آموزی نموده است...

اندیشه وجود تعداد زیادی مدرسه و مرکز آموزشی فاقد آزمایشگاه مجزا و امکانات آزمایشگاهی، همراه با محدودیت فضای آموزشی باعث ایجاد نوعی آموزش تئوری محض شده است و به مسائل آزمایشگاهی توجهی نمی‌شود. با توجه به اهمیت بخش عملی علوم مختلف در سیستم‌های آموزشی نوین، شرکت اندیشه آفرینان شریف با طراحی و ایجاد یک مرکز آزمایشگاهی درصدد رفع این خلاء آموزشی بر آمده است.

اندیشه در قسمت آزمایشگاهی مرکز، با رویکردی نوین، آزمایش‌های مهیج علمی برای آموزش مطالب درسی دانش‌آموزان انجام می شود. این کار علاوه بر آموزش عمیق مطالب درسی و لمس آن، باعث ایجاد انگیزه و شور و هیجان در دانش‌آموزان می‌شود. همچنین پا را فراتر از کتب درسی گذاشته و دانش آموزان را با مسائل علمی روز دنیا آشنا می‌کند. شرکت اندیشه آفرینان شریف بیش از ۲۰۰۰ آزمایش و پروژه علمی برای آموزش علوم  شیمی، فیزیک، زیست، نانو، زمین شناسی، رباتیک، ریاضی و کامپیوتر آماده کرده است.

اندیشه در قسمت پژوهشی مرکز، دانش‌آموزان علاقه‌مند به انجام پروژه های علمی تحت حمایت قرار داده شده و علاوه بر اینکه امکانات آزمایشگاهی در اختیار آن‌ها قرار داده می شود، توسط کارشناسان مرکز نیز هدایت و راهنمایی خواهند شد، تا با روش انجام درست تحقیقات علمی آشنا شوند. به طور کلی شرکت بر آن است که سیستم آموزشی پویا و همراه با شادابی برای دانش‌آموزان فراهم آورد. شرکت در زمینه ثبت اختراع و مسابقات جابرابن حیان و خوارزمی فعالیت‌های جدی دارد.

اندیشه در زمینه آموزش آزمایشگاهی با توجه به روش های نوین شرکت هیچ رقیبی وجود ندارد؛ البته موسساتی وجود دارند که کارهای مشابهی را انجام می‌دهند. برنامه های شرکت اندیشه آفرینان شریف نسبت به موسسات دیگر بسیار فراگیرتر و جامع تر است. سعی ما در عملی کردن دانش کسب شده برخلاف آموزش انتزاعی آن است.

 اندیشه اندیشه اندیشه کلیه کلاس های شرکت اندیشه آفرینان شریف تحت پوشش بیمه قرار دارد.

اندیشه اعضاء شرکت اندیشه آفرینان شریف همگی از نخبگان دانشگاهی به محوریت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است. ما با استفاده از نخبگان کشور یک محیط کاملاً علمی ایجاد کرده‌ایم. اکثر اعضاء شرکت از مدال آوران و برگزیدگان مسابقات علمی مختلف نظیر المپیاد ها، خوارزمی و … هستند و در کل شرکت از نظر تعداد و سطح علمی اعضاء در کشور کم نظیر است. ارتباطات خوب و قوی شرکت اندیشه آفرینان شریف با مدیران مراکز آموزشی، پژوهشی و صنعتی و سوابق با ارزش اعضاء شرکت در قدرتمندتر شدن ما نقش به سزایی دارد.
اندیشه


اهداف:
اندیشه ایجاد انگیزه و هیجان
اندیشه برانگیختن حس کنجکاوی
اندیشه ایجاد ارتباط مدرسه و دانشگاه
اندیشه کاربرد و نحوه استفاده از علم در زندگی روزمره
اندیشه در دسترس ساختن علم و ایجاد امکان انجام آزمایش در منزل
اندیشه استفاده از روش های نوین آموزشی همگام با کشورهای پیشرفته
اندیشه تغییر حس افراد به درس خواندن و لذت بردن از یادگیری و اکتشاف
اندیشه درگیر کردن دانش آموزان در علم آموزی و تربیت آن ها همچون دانشمندان
اندیشه لمس و فهم عمیق قوانین طبیعت به جای دانستن صرف و حفظ کردن یک سری فرمول 

اندیشه

اندیشه شرکت اندیشه آفرینان شریف با توجه به وجود خلا و ضعف های موجود در بخش آزمایشگاهی و تحقیقاتی و همچنین سیستم آموزشی کشور پس از چند سال کار تحقیقاتی و عملیاتی  با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته و یافتن بهترین راه حل ممکن تاسیس شد.

اندیشه ما با استفاده از آزمایش های نمایشی و مهیج و انجام پروژه های عملی سعی در ایجاد حس کنجکاوی و انگیزه در دانش آموزان داریم. از آ«جا که در حال حاضر یافتن منابع مناسب برای انجام دادن فعالیت های علمی در خانه دشوار است و با توجه به هدف ما که مانوس ساختن علم برای خانواده ها و کلاس های درس است.

اندیشه در طراحی اکثر آزمایش ها سعی بر آن شده است که از وسایل ارزان و در دسترس استفاده شود تا دانش آموزان بتوانند آن ها را در خانه تکرار کرده و ضمت لذت بردن از انجام آزمایش ها، مطالبی را که آموخته اند به دیگران انتقال دهند.

اندیشه اندیشه اندیشه آن ها با این روش ارتباط علم و زندگی را درک کرده و می توانند از آن در زندگی روزمره استفاده کنند. ما بر این باوریم که خدمات ما، بچه های امروز را به دانشمندان، پزشکان، مهندسان و معلمان متفکر و ماهر فردا تبدیل خواهد کرد.
 جهت مشاهده کامل فعالیت های شرکت اندیشه آفرینان شریفاندیشه به اینجا مراجعه فرمایید.

ارتباط:

تلفن: 09197061945-44063528-44010963
وب سایت: www.siptc.ir
ایمیل: andisheh.sharif@gmail.com  و andisheh.sharif@siptc.ir
آدرس دفتر مرکزی: صادقیه، ابتدای خیابان کاشانی، کوچه اعتمادیان، پلاک 40، طبقه اول، واحد 3
اینستاگرام : https://www.instagram.com/andisheh.sharif/
تلگرام:  https://t.me/andishehsharif
کانال آپارات: https://www.aparat.com/siptc.ir