تبیان، دستیار زندگی

جلوگیری از قاچاق یک میلیون شغل ایجاد می‌کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از واردات ۲۵ میلیارد دلار قاچاق سالانه یک‌ میلیون و ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مصری
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 7 شهریور)  پارلمان در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع مجلس درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: قاچاق اصولاً چرخه تولید در کشور مبدأ را فعال می‌کند. بر این اساس درآمدزایی، اشتغال، بهبود کیفیت تولید، مالیات بر سود و سایر دستاوردهای مفید برای آن کشور محسوب می‌شود ،در مقابل کشوری که قاچاق به آن وارد می‌شود با بیکاری، خروج ارز، رونق دلالی و همچنین نابودی اطمینان به تولید داخلی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر جلوی واردات 25 میلیارد دلار قاچاق به کشور گرفته شود، سالانه یک میلیون و 250 هزار شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: بنابراین اگر براساس آمارهای منتشرشده 12 میلیارد دلار قاچاق به کشور وارد شود سالانه 650 هزار شغل در داخل کشور از بین می‌رود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاچاق ضربه مهلکی به کشور می‌زند، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی در مبارزه با قاچاق عدم برخورد جدی است. هنوز باورمان نشده قاچاق یکی از ریشه‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی است و زمینه فرار مالیاتی و پولشویی را در کشور رقم می‌زند.

مصری با تأکید بر اینکه نباید کالای قاچاق را تطهیر کرد، تصریح کرد: چرا قاچاقچی کالایی را وارد می‌کند، عیب محسوب می‌شود اما دستگاه اجرایی آن را بفروشد عیب نیست؛ لذا باید همانند کشورهای دیگر این کالاها را معدوم کرد.
منبع: تسنیم