تبیان، دستیار زندگی

در جریان دیدار وزیران دو طرف

همکاری تل‌آویو و واشنگتن در ایجاد تیم اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران

وزیران دارایی و خزانه‌داری رژیم صهیونیستی و آمریکا طی دیدار در واشنگتن برای ایجاد تیم اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توافق کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همکاری تل‌آویو و واشنگتن در ایجاد تیم اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موشه کهلون» وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا توافق کردند که تیم مشترکی برای اجرای تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران ایجاد کنند.

به نوشته روزنامه « جروزالم پست » کهلون طی سفر به واشنگتن و دیدار با منوشین مدعی شد: «تحریم‌ها علیه ایران به رفع تهدیدات علیه امنیت اسرائیل و امنیت تمام جهان کمک می‌کند».

در این دیدار که چهارمین دور از دیدارهای این دو وزیر طی یک سال اخیر است، توافق شد که علاوه بر ایجاد تیمی جهت اجرای تحریم‌های جدید اقتصادی مختلف بر ایران، بخش فناوری این کشور نیز تحریم شود.

کهلون ضمن استقبال از تصمیم آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که پیشتر در دستور کار آمریکا نبوده از جمله حوزه فناوری، گفت: «این یک خبر عالی برای اسرائیل است».

وی پیشتر با شجاعانه خواندن تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام، گفته بود: ««آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای که با ایران امضا کرده بود، نشان داد شهامت دارد، توافقی که تهدید واقعی برای اسرائیل بود».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 18 اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .