تبیان، دستیار زندگی

واکنش بعیدی‌نژاد به «تقدیر از هیلی و هوک» در بنیاد دفاع از دموکراسی

سفیر ایران در لندن به «تقدیر از هیلی و هوک» در بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی و اعطای جایزه به آنها واکنش نشان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
واکنش بعیدی‌نژاد به «تقدیر از هیلی و هوک» در بنیاد دفاع از دموکراسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به اعطای جایزه بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی به نیکی هیلی و برایان هوک در صفحه اینستاگرامش نوشت: «بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی FDD‬⁩ با اعطای جایزه و تقدیر از نیکی هیلی و برایان هوک برای مواضع آنان، اعلام کرد که هدف دولت ترامپ قرار دادن ایران بر سر دوراهی فروپاشی و یا حصول توافق با آمریکاست، که در آن ایران از جمله باید برنامه غنی سازی اورانیوم، تولید اورانیوم طبیعی، ساخت رآکتور اراک و برنامه موشکی خود را تعطیل کند.»

وی می‌افزاید: «این مواضع بار دیگر با واکنش‌های منفی محققان، پژوهشکده‌ها و جریان‌های سیاسی مستقل در آمریکا و اروپا روبرو شده است که در برابر اعلام کرده‌اند که با این شروطی که دولت ترامپ برای توافق اعلام کرده است، امکان هیچگونه مفاهمه و مذاکره‌ای میان دو طرف باقی نمی‌ماند و در واقع دولت ترامپ هیچگونه آمادگی برای توافق و مذاکره با ایران ندارد و اعلام گفت‌وگو و مذاکره با ایران نیز فقط یک ژست سیاسی تلقی می‌شود. آنان معتقدند ناگفته پیداست که با این شروط دولت ترامپ، فروپاشی و توافق با آمریکا برای ایران عملا یکی بوده و هر دو، پشت و روی یک سکه هستند.»

به گزارش فارس، «برایان هوک» رئیس گروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) در کنار «نیکی هیلی» نماینده این کشور در سازمان ملل، مهمان «بنیاد دفاع از دموکراسی‌» (اف. دی. دی.) بود.

هوک در سخنانش با تشکر از این بنیاد ضدایرانی، گفت که وی و بسیاری از همکارانش روی بسیاری از تحلیل‌های بنیاد دفاع از دموکراسی‌، حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

برایان هوک در ادامه به عادت مقام‌های آمریکایی، به دخالت در امور داخلی ایران پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .