تبیان، دستیار زندگی

جای خالی سازمان میادین در گفت‌وگوی خبری

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شامگاه پنجم شهریور به موضوع بررسی عوامل افزایش قیمت میوه اختصاص داشت. در شرایطی که برای حضور در این گفت‌وگو از 5 مقام مسئول دعوت به عمل آمده بود، عدم دعوت از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عنوان یکی از موثرترین مجموعه‌ها در کنترل قیمت میوه، برای دست اندرکاران و صاحب نظران این حوزه تامل برانگیز بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خبر
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران؛ این گفت‌وگوی خبری با وجود انتخاب مناسب موضوع قیمت میوه به عنوان سوژه‌ای فراگیر که بخش اعظم شهروندان با آن سر و کار دارند و دعوت از 3 میهمان حضوری و 2 میهمان تلفنی، به علت چگونگی روند برنامه، موضوعات مطروحه و عدم روال روشن و هدف گذاری دقیق، نتیجه مشخصی از آن گرفته نشد.

همچنین در این گفت‌وگو، با وجود طرح مباحثی همچون عوامل اصلی افزایش قیمت میوه و اقداماتی که به منظور کنترل نرخ میوه به عمل آمد، برای بینندگانی که شاهد مباحث مطرح شده و منتظر پاسخگویی به پرسش‌های خود بودند، بی جواب ماند.

براساس این گزارش، از جمله نکاتی که در این برنامه شاهد آن بودیم، عدم پذیرش مسئولیت اشکالات موجود در چرخه تولید، قیمت گذاری و توزیع میوه از سوی متولیان مربوطه بود و عدم تعیین مسئولیت چرخه مذکور تا آخر برنامه بود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پرسش دست اندرکاران و صاحب نظران این حوزه را برانگیخت، عدم دعوت از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با توجه به اثر گذاری این سازمان در کنترل قیمت میوه در پایتخت و به تبع آن در سراسر کشور به عنوان مجموعه‌ای است که با مدیریت 241 میدان و بازار میوه و تره بار، روزانه پاسخگوی بیش از نیم میلیون مراجعه کننده است.

بر اساس نظرات کارشناسان، عملکرد سازمان مدیریت میادین به ویژه در ماه‌های اخیر که شاهد افزایش قیمت مایحتاج عمومی شهروندان از جمله میوه در سطح شهر هستیم، اثر غیر قابل انکاری در کنترل قیمت انواع میوه و بخشی از اقلام مصرفی از جمله محصولات پروتئینی داشته است.

گفتنی است، عدم دعوت از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در گفت‌وگویی که موضوع آن میوه و عوامل افزایش قیمت آن بود، با توجه به جایگاه این سازمان و تلاشی که در پاسخگویی روزانه به شهروندان و تامین بخش قابل توجهی از میوه مصرفی آنان دارد و تمام تلاش خود را به این منظور و در جهت کاهش بخشی از مشکلات معیشتی مردم به کار گرفته است، جای تامل دارد.