تبیان، دستیار زندگی

اوپو ریل می 2 با نمایشگر و باتری بزرگ‌تر و دوربین دوگانه

اوپو امروز از دومین نسل گوشی پایین‌رده‌ی ریل‌می با نمایشگر بزرگ‌تر، باتری حجیم‌تر، دوربین دوگانه و قیمت پایه‌ی ۱۲۹ دلار رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی
تنها سه ماه پس از عرضه‌ی ریل‌می ۱، اوپو جانشین این گوشی را با نام ریل‌می ۲ (Realme 2) معرفی کرد. دومین عضو خانواده‌ی ریل‌می اوپو از نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۲ اینچی به‌همراه بریدگی بهره می‌برد. این نمایشگر که از وضوح نسبتا پایین ۱۵۲۰ × ۷۲۰ پیکسل برخوردار است، درون بدنه‌ای قرار گرفته که اندازه‌ی آن نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی نکرده است.
ظرفیت باتری نسل دول ریل‌می با افزایشی ۲۴ درصدی اکنون به ۴۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده که در ترکیب با مدیریت انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر به ارائه‌ی طول عمر بسیار بیشتر است. اوپو ادعا می‌کند که گوشی جدیدش حداکثر تا ۴۴ ساعت در تماس تلفنی، ۱۸ ساعت در پخش موسیقی و ۱۰ ساعت در گیمینگ دوام می‌آورد.
اوپو ریل‌می ۲ همچنین از دو دوربین ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی اصلی با گشادگی دیافراگم به‌ترتیب f/2.2 و f/2.4 بهره می‌گیرد. این دوربین دوگانه ثبت تصاویر پرتره را امکان‌پذیر می‌کند. دوربین جلوی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل با گشادگی دیافراگم f/2.2 است و مجددا همانند نسل قبل برای باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره (فیس آنلاک) به‌کار می‌رود. با این حال، اوپو برخلاف ریل‌می ۱، یک حسگر اثر انگشت نیز برای ریل‌می ۲ در قسمت پشت درنظر گرفته است.
قلب تپنده‌ی ریل‌می ۲، تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ به‌همراه ۳ یا ۴ گیگابایت رم است. این گوشی را همچنین می‌توان با حافظه‌ی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت با امکان افزایش ظرفیت سفارش داد. گوشی جدید Oppo هرچند نسخه‌ی قدیمی اندروید ۸.۱ اوریو را اجرا می‌کند؛ اما از رابط کاربری جدیدتر نسخه‌ی ۵.۱ ColorOS بهره می‌برد.
اوپو ریل‌می ۲ در قسمت پشت از الگوی الماسی‌شکلی ساخته شده است و در رنگ‌های قرمز، آبی یا مشکی عرضه می‌شود. این گوشی در نیمه‌ی دوم امسال در جنوب شرق آسیا از جمله هند و خاورمیانه روانه‌ی بازار خواهد شد. مدل‌های ۳ + ۳۲ و ۴ +‌ ۶۴ گیگابایت ریل‌می در هند به‌ترتیب با برچسب قیمت ۱۱۰ و ۱۳۰ یورو قابل خریداری خواهند بود. نخستین موج فروش ریل‌می از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) آغاز و خرید نسخه‌ی آبی آلماسی این گوشی نیز از اوایل اکتبر امکان‌پذیر خواهد شد.
منبع:زومیت