تبیان، دستیار زندگی

تجلیل از علامه شرف‌الدین در سومین همایش ملی غدیر

گرامیداشت علامه سیدعبدالحسین شرف‌الدین عاملی از علمای تقریبی لبنان در سومین همایش ملی غدیر روز شنبه ۱۰ شهریور ماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علامه سیدعبدالحسین شرف‌الدین عاملی

سومین همایش ملی غدیر؛ گرامیداشت علامه سیدعبدالحسین شرف‌الدین عاملی با هدف تجلیل از مقام شامخ صاحب اثر ماندگار «المراجعات» در اثبات حقانیت مکتب تشیع و امامت امیرالمؤمنین (ع) برگزار خواهد شد.

این همایش همزمان با سالروز میلاد با سعادت هفتمین سلاله امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) در روز شنبه دهم شهریور ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور در سالن غدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می‌‌شود.

سیدعبدالحسین شرف الدین موسوی عاملی(۱۲۹۰-۱۳۷۷ه‍.ق) مجتهد شیعه و مدافع تقریب مذاهب اسلامی بود. او تلاش‌هایی برای وحدت شیعه و سنی و حل کردن ریشه‌های اختلاف آن‎ها انجام داد. شرف‌الدین از رهبران نهضت استقلال لبنان نیز به شمار می‌رود.

دو کتاب «المراجعات» و «النص و الاجتهاد» برای اثبات حقانیت شیعه با ادبیاتی علمی و به دور از توهین از برترین آثار او به شمار می‌رود. این دو کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و توجه بسیاری از مسلمانان شیعه و سنی را به خود جلب کرده است.

وی در ۸ جمادی‌الثانی سال ۱۳۷۷ قمری در سن ۸۷ سالگی در لبنان از دنیا رفت. پیکر او به نجف منتقل و در جوار حرم امیرالمؤمنین(ع) به خاک سپرده شد.

منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.