تبیان، دستیار زندگی

بازیکن خاطی پرسپولیس توجیه می‌کند

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس که در اردوی تیم امید دچار اشتباه شده بود به جای پذیرفتن این مسئله به توجیه رفتار خود پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
محمد امین اسدی مهاجم تیم امید و باشگاه پرسپولیس که در حاشیه بازی‌های آسیایی اندونزی به دلیل بی انضباطی از اردو اخراج شد از سوی کمیته اخلاق به دلیل رفتار غیر ورزشی و نقض مقررات اخلاقی به مدت یکماه از کلیه فعالیت های فوتبالی تعلیق شد.
اسدی راه طولانی در مسیر فعالیت ورزشی خود پیش رو دارد. در حالیکه انتظار می رفت بعد از اتفاق به وجود آمده و ایجاد حاشیه در جریان مسابقات ملی این بازیکن از اقدام خود متنبه شده باشد به جای تغییر رویکرد و پی بردن به اشتباه خود اقدام به انتشار پستی در یکی از شبکه‌های مجازی منتسب به خود کرد و با بیان این که اینستاگرام او هک شده است به توجیه بر هم زدن نظم اردوی تیم امید قبل از بازی حساس مقابل کره جنوبی پرداخت.
به جای اینکه مسئولان مربوطه و خانواده این بازیکن با ارائه مشاوره درست به این بازیکن در تغییر رفتار و ایجاد ذهن حرفه‌ای بازیکن کمک کنند مشاهده کردیم که  این بازیکن با یک اقدام زشت دیگر سعی کرد با بیان توجیهاتی غیر قابل باور و دور از واقعیت کار بد خود را لاپوشانی کند.
اسدی به جای اینکه بپذیرد اشتباه کرده و با عذرخواهی از ملت ایران در پی جبران اشتباه خود باشد اعلام کرد که صفحه مجازی او هک شده فردی اقدام به قرارداد دادن این پست کرده است!
در نهایت هم آفتاب آمد دلیل آفتاب شد و بعد از تمامی این حواشی کمیته اخلاق که در حال بررسی اتفاقات رخ داده بود این بازیکن را به مدت یک ماه از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد تا مشخص شود تمامی توجیهات بیان شده از سوی بازیکن خاطی خلاف واقع بوده است.
این بازیکن با رفتار خود نه تنها باعث شد تیم امید قبل از بازی با کره جنوبی تمرکز خود را از دست بدهد بلکه پرسپولیس هم متضرر شد. سرخپوشان سه هفته دیگر باید در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل بروند. در شرایطی که پرسپولیس به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات با کمبود بازیکن مواجه است و سیامک نعمتی هم محروم شده با رفتاری که از اسدی سر زد این بازیکن را هم در اختیار نخواهد داشت.
امیدواریم از این پس بازیکنان فوتبال جایگاه مهمی که در اختیارشان قرار گرفته و مشغول فعالیت در آن هستند را بیشتر درک کنند و اسدی از اتفاقات به وجود آمده متنبه شده باشد. همچنین انتظار می‌رود مسئولان پرسپولیس هم توجه بیشتری به این مسائل داشتند و به جای دادن مشاره‌هایی برای توجیه این مسئله به بازیکن تیم خود کمک کنند تا از اتفاق به وجود آمده پشیمان شود و در ادامه مسیر ورزشی خود سعی به انجام زندگی حرفه‌ای داشته باشد.
منبع:فارس