تبیان، دستیار زندگی

جشنواره تئاتر رضوی فرصتی برای پرداختن به سبک زندگی امام رضا(ع) است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: جشنواره تئاتر رضوی فرصتی برای پرداختن به سبک زندگی امام رضا(ع) است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره تئاتر رضوی

منطقه خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ مرتضی بختیاری بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی امکان ترسیم زندگی حضرت رضا(ع) در قالب هنر را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی رضوی، آزادگی و عزت را به انسان‌ها می‌آموزد، افزود: باید تلاش شود در این گونه جشنواره ها با استفاده از هنر فاخر، نفوذ و قدرت رسانه‌ها، معارف ناب و پیام‌های فرهنگ رضوی را به نحوی موثر به جامعه معرفی کرد.

وی تاکیدکرد: با نگاه به زندگی امام رضا (ع) از شیوه مدیریت، رفتار اجتماعی و تعاملات امام رضا(ع) با مردم درس های بسیاری می توان گرفت و سرتاسر زندگی حضرت رضا (ع) تبلور توجه به محرومان و نیازمندان است.

وی در خصوص ترویج فرهنگ رضوی در بین نوجوانان و جوانان گفت: این جشنواره آنگونه بایدرفتارکندکه با نحوه و سیره امام رضا(ع) آشنا شوند وزندگی امام رضا(ع) را به عنوان الگو برای خود قرار داده دهند.

بختیاری ضمن تاکیدبرتداوم برگزاری این نوع حشنواره هایادآورشد:در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی در میان امت اسلام هستند، وجود مقدس امام رضا (ع)سرمایه‌ای عظیم برای جامعه اسلامی می باشد، زیرا این امام رمز وحدت در جامعه اسلامی است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.


منبع : ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.