تبیان، دستیار زندگی

آموزش ۱۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن «صاحب‌الزمان(عج)» صوفیان

مدیر خانه قرآن «صاحب‌الزمان (عج)» صوفیان، با بیان اینکه ۱۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآنی قلمداد می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قران

علی اصغر خلیلی، مدیر خانه قرآن «صاحب الزمان(عج)» صوفیان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۱۵ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآنی قلمداد می شود.
وی افزود: قرآن کریم، به عنوان ثقل اکبر و نور و مصباح و هدایت خدای متعال برای عبور از عالم ماده به عالم معنا؛ از محتوا، هنر و قالب خاصی بهره می برد. اگر این تناسب به هم بخورد، نه تنها خدمتی صورت نگرفته، بلکه باید آن را یک انحراف و ظلم به قرآن نامید.
وی، به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
خلیلی ضمن بازگو نمودن پیام‌های اصلی قرآن ادامه داد: قرآن کریم در پیام‌های اصلی خود در نظر دارد انسان به عنوان خلیفه و جانشین خداوند روی زمین، خدا را بشناسد؛ برای همین در قالب صفات به معرفی خود می‌پردازد. از رب بودن شروع می‌کند، بر رحمانیت تأکید می‌ورزد، از قیامت به عنوان ایستگاه عدالت یاد می‌کند که همه در آنجا به نتیجه اعمال خود می‌رسند.
مدیر خانه قرآن صاحب الزمان(عج) صوفیان یادآور شد: علم قرائت قرآن کریم نقش بسیار مهمی در ایجاد زمینه آشنایی و انس با مفاهیم و معارف بلند قرآن را برعهده دارد و در حقیقت باب ورود به ژرفای این کتاب انساز ساز است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: هركس براى كسب رضایت خدا و آگاهى در دین قرآن بیاموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده شده، براى اوست.
خلیلی، از تسلط قرآن امور پس از ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی گفت و تاکید کرد: هر قرآن‌‌آموز پس از ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی و قبولی در امتحانات، در یک رشته یا چند رشته تسلط پیدا خواهد کرد. به طور عمده افراد پس از گذران دوره‌های آموزشی قرآن موفق می‌شوند قرآن را صحیح و زیبا و همراه با قواعد تجوید بخوانند و یا در حفظ آیات مهارت پیدا می‌کنند؛ اما برای فهم قرآن نیازی به آموزش‌های متعارف نیست.

منبع: خبرگزاری قرآن