تبیان، دستیار زندگی

کادر فنی باید پاسخگوی عملکردش در جاکارتا باشد

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: کسب 2 مدال طلا در بازی‌های آسیایی خوب بود، اما نباید ضعف‌ها را پشت این مدال‌ها پنهان کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشتی
بهرام مشتاقی درباره احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و اینکه آیا این تغییرات در آستانه مسابقات جهانی لطمه نمی‌زند، گفت: در هر صورت بعد از هر مسابقه عملکرد کادر فنی را در شورای فنی بررسی می‌کنیم، تمام مسائل با توجه به گزارشات مدیر تیم‌های ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ضعف‌هایی در طول مسابقات دیده شده است که در این‌باره باید صحبت کنیم و کادر فنی باید پاسخگو باشد. به عنوان مثال مدال طلای مهدی‌زاده به راحتی سوخت. مسابقات قهرمانی آسیا نیست که بگوییم سال بعد جبران می‌کنیم و نمی‌توانیم ۴ سال دیگر صبر کنیم.
فرصت را از دست دادیم در حالی‌که ۴ سال قبل باباجانزاده در سنگین وزن برنز گرفته بود و حداقل باید این مدال را خوشرنگ‌تر می‌کردیم نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مدال برنز هم از دست رفت.
عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا وی به عنوان یکی از اعضا از عملکرد کادر فنی رضایت داشته است یا نه، گفت: وقتی حق مهدی‌زاده را نگرفتند دلم سوخت، حریف ازبک هیچ کاری نکرد و با مشت به صورت کشتی‌گیر ما زد، اما نمی‌دانم چرا مربیان ما عکس‌العملی نشان ندادند. باید بلافاصله اعتراض می‌کردند و پای آن می‌ایستادند، در مجموع کسب دو مدال طلا خوب بود، اما نباید ضعف‌ها را پشت این مدال‌ها پنهان کنیم. ۱۰۰ درصد باید ۵ مدال می‌گرفتیم که یک طلای ما به خاطر کادر فنی از دست رفت.
مشتاقی تصریح کرد: من موافق تغییرات در این فاصله کوتاه نیستم، اما اشکانی نیازمند تلنگر است، ایرادی هم در تلنگر نمی‌بینم چون قبلاً جواب داده است و راه افتاد، اما نمی‌دانم چرا مربیان ما در آن صحنه اینقدر منفعل عمل کردند. اشتباهات در کادر فنی تیمی که قهرمان و نایب قهرمان جهان است و ستاره‌های بزرگی دارد پذیرفته و جبران پذیر نیست.
وی افزود: در دیدار حیدری با حریف کره‌ای پای حریفش بیرون رفت، اما مربیان ما چلنج نکردند و تنها تماشاگر بودند. چرا این همه مربی به مسابقات رفته است، اما هیچکدام عکس‌العملی نشان ندادند؟ باید در چنین میادینی بدون اشتباه حرکت کنیم. چنین رقابت‌هایی جای تجربه‌اندوزی نیست چون اگر زمان را از دست دهیم ۴ سال بعد فرصت جبران پیدا می‌کنیم.
مشتاقی خاطر نشان کرد: قرارداد اشکانی تا پایان بازی‌های آسیایی بود و به صورت نرمال باید برای ادامه همکاری یا انتخاب سرمربی جدید این جلسه را تشکیل می‌دادیم. شورای فنی توضیحات مدیر تیم‌های ملی و کادر فنی را خواهد شنید و اگر پذیرفتیم که ادامه می‌دهیم وگرنه باید فکر دیگری کنیم.
منبع:فارس