تبیان، دستیار زندگی

تهدید ایران به جنگ از سوی دشمنان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تهدید جمهوری اسلامی ایران به جنگ و تهدیدات نظامی از سوی دشمنان به ضرر دشمن تمام می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدعلی جعفری
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری امروز یکشنبه در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: امروز شرایط حاکم بر کشور بسیار ویژه، پیچیده و حساس است و در این شرایط همه به دنبال راه‌حل برای عبور از این بحران و شرایط پیچیده کنونی هستند.

وی افزود: شرایط برای رقم خوردن یک اتفاق مهم فراهم شده است که از نظر من یک امتحان الهی محسوب می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درصد قابل توجهی از مردم به نظام جمهوری اسلامی ایمان راسخ دارند و همانگونه که در اوایل انقلاب دیدیم تنها ۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی ایران رای ندادند و اکثریت مردم پای کار هستند اما ممکن است در این میان افرادی توانایی ادامه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم نیروهای مومن و انقلابی داوطلب شهادت بودند و توانستیم در مقابل دنیا بایستیم.

سرلشکر جعفری با اشاره به برنامه های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم و گرانی‌ها، سوءمدیریت و ضعف در مدیریت کشور، نبود نگاه انقلابی و جهادی در اجراییات کشور، فضای مجازی و از قبیل این موارد موجب شده است تا این فضا بر کشور حاکم شود و امیدواریم از این امتحان الهی سربلند و پیروز بیرون بیاییم.

وی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی ایران مردم فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته اند که از جمله آن می توان به فتنه ۸۸ اشاره کرد که مردم با خلق حماسه ۹ دی از آن بسیار سربلند بیرون آمدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرایط حساس کنونی کشور را برآیند سه مؤلفه اصلی دانست و گفت: این تهدیدات شامل دشمنی دشمنان خارجی و مخالفت علنی مخالفان داخلی و ضد انقلاب  تفاوت پنهان دیدگاه مسئولان اجرایی کشور با دیدگاه‌های رهبری و غربت مدیریت جهادی و انقلابی در کشور است . 

سرلشکر جعفری این تفاوت دیدگاه ها را تفاوت با اسلام ناب محمدی (ص) و اصول و مبانی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نقاط قوت و فرصت‌های ما بسیار بیشتر از تهدیدات و ضعف‌ها است.

وی بیان داشت: در جمهوری اسلامی با وجود فرهنگ ایرانی و اعتقاد شیعی و روحیه انقلابی، تهدید دشمنی دشمنان خارجی و مخالفت علنی مخالفین داخلی و ضد انقلاب به فرصت تبدیل می‌شود که هشت سال دفاع مقدس نیز نمونه‌ای از آن بود که منجر به صدور انقلاب اسلامی به جهان شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر با وجود تمام فشارهای دشمنان نگاه اداره کشور و تمرکز بر ظرفیت‌ها و توان داخل باشد بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شود .

سرلشکر جعفری سربلندی نظام در عرصه دفاع و امنیت را نتیجه حضور مؤثر نیروهای انقلابی و بسیجی در عرصه‌های امنیتی و انقلابی و جبهه مقاومت انقلاب عنوان کرد و افزود: گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی به ویژه در منطقه و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مهمترین دغدغه آمریکا در منطقه است.

وی همچنین ایمان، بصیرت مردم، مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در نزد اکثریت مردم، حمایت قاطع و جانانه مردم از نظام و اصول انقلاب، اثبات تجربه و مقاومت و ایستادگی را از مهمترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ذخیره عظیم نیروی انسانی جوان مومن و انقلابی را از همه این موارد مهمتر عنوان کرد. حدود هفت هزار مؤسسه انقلابی خودجوش در کشور در حال فعالیت‌اند و جامعه ما امروز به شدت به حرکت هسته‌های خودجوش مردمی برای حل مسائل اجتماعی نیازمند است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حدود ۷ هزار مؤسسه انقلابی خودجوش در کشور در حال فعالیت‌اند و جامعه ما امروز به شدت به حرکت هسته‌های خودجوش مردمی برای حل مسائل اجتماعی نیازمند است.

سرلشکر جعفری بیان داشت: امروز جبهه انقلاب برای امیدآفرینی نیاز به فضای رسانه‌ای دارد.

وی فلسفه وجودی سپاه را حفظ انقلاب بیان کرد و گفت: «انقلابی بودن» و «مردمی بودن» از ویژگی‌های برجسته سپاه پاسداران است.

گفتنی است، در پایان برنامه نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با اهدای تندیس از خدمات سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در جریان خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان تقدیر و تجلیل شد.
منبع: مهر