تبیان، دستیار زندگی

خطبه غدیر مانیفست اسلام است

حجت الاسلام علی گودرزی اظهار کرد: خطبه غدیر خلاصه ای از اتمام ماموریت الهی پیامبر اسلام (ص) است که به زیبایی در روز غدیر بیان شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام علی گودرزی


برنامه «گفت و گوی فرهنگی» با موضوع اهمیت خطبه غدیر و ضرورت شناخت آن، با حضور حجت الاسلام علی گودرزی (مدرس حوزه و دانشگاه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه حجت الاسلام علی گودرزی با اشاره لزوم اطلاع رسانی خطبه غدیر به مردم، گفت: همانطوری که یک خانه برای سکونت مطلوب نیازمند شالوده و نازک کاری است، در اهتمام به اسلام نیز باید علاوه بر توجه به مبانی به ظرافت های این دین نیز توجه کافی شود.

وی با بیان این که اهتمام ناقص به اسلام هدف دین را برقرار نمی کند، عنوان کرد: اسلام زمانی یک دین شفا بخش است که به طور منظومه ای و کامل مورد توجه قرار بگیرد.

 این مدرس حوزه با اشاره به تاکید پیامبر اسلام (ص) بر خطبه غدیر، تصریح کرد: عدم وجود پدیده غدیرخم در تاریخ اسلام می توانست این دین را در معرض خطر قرار دهد. بر همین اساس پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر خطابی مطلوب و کاملی را بیان کرده اند.

وی با بیان این که خطبه غدیر مانیفست یا مرام نامه اسلام است، اظهار کرد: خطبه غدیر خلاصه ای از اتمام ماموریت الهی پیامبر اسلام (ص)  است که به زیبایی در روز غدیر بیان شده است.

حجت الاسلام علی گودرزی با اشاره به میزان آشنایی مردم با خطبه غدیر، توضیح داد: متاسفانه برخی افراد از متون محتوایی خطبه غدیر اطلاع چندانی ندارند، در حالی که با موضوع و نکات عمومی پدیده غدیر آشنا هستند.

وی با اشاره به نقش فعالان فرهنگی و هنری در معرفی خطبه غدیر، تصریح کرد: شایسته است که هنرمندان موضوع غدیر و خطبه غدیر را از مناظر مختلف محتوایی مورد توجه قرار داده و به نسبت محتوا آثار هنری بیشتری را تولید کنند.

این استاد دانشگاه همچنین در ادامه افزود: ورود سینما به موضوع غدیر می‌تواند بسیاری از زوایای این خطبه را به مردم گوش زد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.