تبیان، دستیار زندگی

واکنش مرکز مدیریت حوزه‌ و جامعه مدرسین به متن‌وحواشی تجمع اعتراضی در فیضیه

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی مواضع مراجع عظام تقلید پیرامون حواشی به وجود آمده در تجمع گذشته طلاب در مدرسه فیضیه بیانیه جداگانه‌ای را صادر کرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تجمع اعتراضی در فیضیه
پیرو مواضع حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی نسبت به اتفاقات تجمع در مدرسه فیضیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه جداگانه‌ای را صادر کرند. متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه (بدون اشاره به تجمع طلاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم. مدیریت حوزه، ضمن استقبال از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و بیانیه اخیر مراجع عظام بویژه مرجع عالیقدر حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی، بر ضرورت صیانت از کیان حوزه‌های علمیه و حرکت در مسیر ترسیم شده از سوی زعمای عالیقدر حوزه و شورای عالی و رعایت اصول و آداب و ارزش‌های متعالی حوزه تأکید‌ می‌ورزد و در شرایط حساس فعلی کشور با تأسی به مراجع عظام و علمای بزرگوار حوزه‌ها، ضمن تأکید بر مطالبات معظم لهم، طلاب و فضلای محترم و مردم شریف و جوانان عزیز را به رعایت رهنمودهای رهبری معظم و مراجع عظام و توجه به شرایط کشور و حفظ وحدت و انسجام و رعایت حرمت‌ها و جایگاه نهادها و مسئولان محترم و گفتگوی منطقی، فرا‌ می‌خواند، و پیگیری رهنمودهای زعمای حوزه و صیانت از کیان حوزه‌های علمیه را وظیفه خود دانسته، بدان اهتمام خواهد ورزید و به تلاش‌های خود در این زمینه، ادامه خواهد داد.

مدیریت حوزه نقشی در برپایی تجمع فیضیه نداشته است/ برگزارکنندگان تجمع پاسخگوی حاشیه‌های مراسم باشند
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی، سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه با انتشار مطلبی پیرامون حواشی تجمع اخیر در مدرسه فیضیه، تصریح کرد: تجمع اعتراضی هفته گذشته در مدرسه فیضیه، یک تجمع خود جوش توسط برخی طلاب و اساتید حوزه علمیه قم بوده است و مدیریت حوزه‌های علمیه نقشی در برپایی این گردهمایی نداشته است.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تاکید بر پیروی از خط و مشی رهبر انقلاب اسلامی، تاکید کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه پیرو رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید عمل‌ می‌نماید.

رفعتی نائینی بیان داشت: شعارهای دست نوشته برخی از افراد شرکت کننده در گردهمایی مورد تایید مدیریت حوزه نیست و برگزار کنندگان این تجمع باید پاسخگوی حاشیه‌های مراسم باشند.

مسئولان و مدیران مجموعه‌های حوزوی مراقب باشند افراد ناآگاه یا مغرض به شان حوزه خدشه وارد نسازند

همچنین، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با حواشی تجمع اخیر در حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مسئولان و مدیران مجموعه‌های حوزوی باید با هوشیاری و دقت، نظارت لازم را به عمل آورند تا برخی افراد ناآگاه یا مغرض نتوانند با تحرکات، شعارها و نوشته‌های انحرافی مطالبات حوزه‌های علمیه و شأن آن را خدشه دار کنند. متن کامل اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم. تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ی تجمع طلاب و روحانیون که در راستای مطالبات اقتصادی مردم در مدرسه مبارکه فیضیه قم بر گزار شده بود؛ دانسته یا ندانسته، ضربه و خدشه‌ای بر حوزه و روحانیت وارد ساخت که منجر به واکنش مراجع معظم تقلید و دیگر بزرگان حوزه شده است.

همگان می‌دانند حوزه‌های علمیه، مراجع و بزرگان حوزه عمیقا و صمیمانه هم درد مردم و در کنار آنها بوده و تا کنون خدمات گوناگونی درعرصه‌های مختلف برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند، بنابراین نباید گذاشت با برخی بی توجهی‌ها و بی‌حرمتی‌ها این خدمات ارزشمند توسط برخی مورد بی‌مهری قرار گیرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید و همراهی با مواضع آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی و دیگر علمای حوزه‌های علمیه، چون همیشه از مطالبات به حق روحانیت و دیگر اقشار مختلف مردم در ارتباط با مسائل اقتصادی حمایت نموده و توجه همگان را به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و علمای اعلام مبنی بر حفظ وحدت و انسجام برای عبور از گردنه‌های سخت جلب نموده و اعلام‌ می‌دارد: مسئولان و مدیران مجموعه‌های حوزوی باید با هوشیاری و دقت، نظارت لازم را به عمل آورند تا برخی افراد ناآگاه یا مغرض نتوانند با تحرکات، شعارها و نوشته‌های انحرافی مطالبات حوزه‌های علمیه و شأن آن را خدشه دار کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته/ محمد یزدی/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم



منبع: شبکه اجتهاد