تبیان، دستیار زندگی

هزار و 933 اثر در دوسالانه ملی تذهیب های قرآنی ثبت شد

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: در طول پنج دوره برگزاری دوسالانه ملی تذهیب های قرآنی توسط این موسسه هزار و 933 اثر برجسته توسط هزار و 360 هنرمند کشور ثبت شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تذهیب های قرآنی

محمدعلی چمی گو اظهار داشت: دوسالانه تذهیب های قرآنی از سال 1387 با هدف احیای مکاتب هنری گذشته و حمایت از هنرمندان عرصه اسلامی – ایرانی توسط این موسسه آغاز شد.
وی اظهار داشت: این رویداد با تاثیرگذاری بر فرهنگ کشور موفق به ایجاد جریانی شده است که بسیاری از هنرمندان بر اساس فراخوان این دوسالانه به خلق اثر می ‌پردازند.
وی بیان کرد: دوسالانه تذهیب های قرآنی با حمایت از هنرمندان فعال در دو بخش هنری تذهیب و گل و مرغ و سایر نقوش اسلامی کاربردی برگزار می شود تا پس از برگزاری، آثار در قالب کتابی به چاپ رسیده و یا در موزه ها به نمایش درآید.
وی گفت: ششمین دوره از دوسالانه تذهیب های قرآنی در دو بخش شامل رشته های 'تذهیب، تشعیر و گل و بوته، گل و مرغ' و نیز طراحی نقوش اسلامی کاربردی مانند طراحی فرش، کاشی سنتی و آرایه های قرآن برگزار می شود.
چمی گو بیان کرد: در دوره های پیشین این دوسالانه کارگاه آموزشی مرتبط با هر دوره فقط در مشهد برگزار می شد اما در ششمین دوره، 12 کارگاه زیر نظر استادان برجسته تذهیب در مناطق مختلف کشور برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: امسال آثار برگزیده هنرمندان بخش طراحی کاشی سنتی در ششمین دوره دوسالانه تذهیب های قرآنی در اماکن متبرکه حرم رضوی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: فراخوان ششمین دوره دوسالانه تذهیب های قرآنی بزودی منتشر می شود و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات می توانند به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره هنری مراجعه کنند.
چمی گو افزود: آثار منتخب ششمین دوره دوسالانه تذهیب های قرآنی دی ماه امسال در نمایشگاهی در نگارخانه رضوان به نمایش درخواهد آمد.
منبع : خبرگزاری ایرنا