تبیان، دستیار زندگی

در نشست خبری جشنواره موسیقی کیش اعلام گردید:

کنسرت یالچینتاش قانونی برگزار شد

مدیر هنری منطقه آزاد کیش،گفت: برای برگزاری کنسرت الیاس یالچینتاش خواننده ترکیه ای در کیش همه ضوابط قانونی رعایت شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست خبری جشنواره موسیقی کیش

مسعود رهبری روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره موسیقی کیش این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره برگزاری کنسرت خواننده ترکیه ای در جزیره کیش بدون دریافت مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،عنوان کرد.
رهبری افزود: براساس قوانین، آیین نامه ها و تفاهم نامه ها با وزارت ارشاد و برخی وزارتخانه ها و ارگان ها، برخی مناطق آزاد دارای اختیارات تفویض شده هستند که می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.
مدیر هنری منطقه آزاد کیش اظهار داشت: البته درخصوص کنسرت خواننده ترکیه ای، نهایت سخت گیری و ارزیابی جوانب کار لحاظ شد و حتی جلسه شورای تامین شهرستان کیش نیز برگزار شد.
وی تاکید کرد: منطقه آزاد کیش، بدون هماهنگی با سایر نهادها اقدام به برگزاری این کنسرت نکرده است.
رهبری افزایش گردشگری را از جمله توجیهات برگزاری خواننده ترکیه ای در کیش عنوان کرد و افزود: هر درخواستی برای کنسرت به منطقه آزاد ارائه شود و فرایندهای قانونی را طی کند می تواند اجرا شود.
وی با بیان اینکه ‌مدیریت امور هنری به عنوان مدیریت مستقل در کیش ایجاد شده، توضیح داد: ما در کیش در حوزه سینما تحت عنوان فیلم کوتاه و سینمای هنر و تجربه فعال شده ایم و جشنواره فیلم کوتاه موج ‌کیش هم اسفند ماه برگزار خواهد شد که فراخوان آن از شهریور آغاز می شود.

بودجه جشنواره از منطقه آزاد کیش


مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: مناطق آزاد ابتدای هر سال بودجه ای برای تمام برنامه های خود تعیین می کنند که در دبیرخانه منطقه تصویب می شود و برای جشنواره موسیقی کیش هم این بودجه ‌در نظر گرفته شده و اگر حامی مالی هم تمایل به حمایت داشته باشد ما از آن استقبال می کنیم.

کنسرت شهرام ناظری در کیش


رهبری همچنین در این نشست خبری از برگزاری کنسرت شهرام ناظری در کیش در تاریخ هفتم شهریور ماه خبر داد.
حمید هادی دبیر جشنواره موسیقی کیش نیز در این نشست توضیح داد: این جشنواره با محوریت گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می شود که شامل 4 بخش توصیف کیش، خلیج فارس، پیام صلح و ‌مهربانی، ترانه ها و آواهای لالایی ایران زمین خواهد بود که شرکت کنندگان باید آن را در قالب ارکستر موسیقی ایرانی و ارکسترال آماده کنند.
هادی با اشاره به آدرس اینترنتی این جشنواره به نشانی اینترنتی www.art.kish.ir افزود: فراخوان جشنواره موسیقی کیش از اول شهریور روی سایت قرار می گیرد و مهلت ارسال آثار نیز پایان آذر ماه است.
دبیر جشنواره موسیقی کیش اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره، بهمن ماه خواهد بود و طی دو شب در کیش برگزیدگان اجرا خواهند داشت.
هادی اضافه کرد: در بخش گروه نوازی برگزیده اول یکصد میلیون ریال، منتخب دوم 80میلیون ریال و گروه سوم 50 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می کنند.
به گفته وی، در بخش های توصیف کیش، خلیج فارس، پیام صلح و ‌مهربانی نیز به برگزیده نخست، یکصد میلیون ریال، رتبه دوم 80 میلیون و رتبه سوم 50 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
دبیر جشنواره موسیقی کیش اضافه کرد که در بخش آواهای لالایی چون مدت زمان اررسال آثار کمتر در نظر گرفته شده، به رتبه های اول تا سوم به ترتیب، 50 میلیون ریال، 30 و 20 میلیون ریال اهدا می شود.
هادی با بیان اینکه در این جشنواره تنها بخش گروه‌نوازی اجرای برنامه خواهد داشت، توضیح داد: کارهایی مدنظر اساتید است که تولید امسال بوده و تاکنون آلبوم ‌نشده باشد.
حمیدرضا نوربخش عضو دیگر شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی کیش نیز گفت: این ‌جشنواره بیشتر فراخوان آثار است و بهترین آثار طی دو روز اجرا خواهند داشت.
منبع : خبرگزاری ایرنا