تبیان، دستیار زندگی

در جریان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

ایده های منتخب بخش تئاتر خردسال و خیابانی معرفی شدند

طرح و ایده های منتخب دو بخش تئاتر خردسال و خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ایده های منتخب بخش تئاتر خردسال و خیابانی معرفی شدند
هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خردسال با حضور منصور خلج ، آناهیتا غنی زاده و افسانه زمانی پس از ارزیابی 96 متن ، طرح و ایده متقاضی حضور در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ، 24 اثر را برای حضور در مرحله بعد معرفی کردند.
آدم برفی نوشته و کارگردانی فاطمه ابرار پایدار از همدان، باهار نوشته و کارگردانی پریسا قاسمی از تهران،بوکه صلحانه نوشته و کارگردانی وحید خسروی از کرمانشاه،
ترمه و دوست دماغ گنده نوشته و کارگردانی مبینا احرار از تهران، جادوگر درخت انجیر هندی نوشته و کارگردانی احسان مجیدی از تهران، چه کار میکنی با یک فکر نو؟ نوشته و کارگردانی سعید حاجی حیدری از تهران، خانه سیبی نوشته و کارگردانی فرهاد اسماعیلی از همدان و خرگوشک و رودخانه نوشته سید حسین فدایی حسین با کارگردانی زهرا طباطبایی از اصفهان از جمله آثار منتخب هستند.
خش خش هوهو نوشته و کارگردانی گیتا صالحی امری و ستاره معصوم بیگی از تهران،
دوستی نوشته و کارگردانی هیام احمدی از آبادان، رامین و سرزمین رویایی نوشته و کارگردانی افشین قاسمی از تهران، رویای سپید نوشته و کارگردان آرین ناصری مهر از تهران، 'رویای کوچک' نوشته و کارگردانی مجتبی مهدی از تهران، سفر دندان ها نوشته فرهاد اسماعیلی با کارگردانی محمد طالبی از همدان، سینا و پرنده خوش شانس نوشته و کارگردانی محمد محسنی از ساوه، کلاغ خنزر پنزری نوشته و کارگردانی آذر متفکر از قزوین، کلاه نوشته و کارگردانی محمد رضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه، از دیگر آثار برگزیده برای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
گورخر سیاه نوشته بربل مایا با کارگردانی شراره طیار از پردیس، لباسهای رنگارنگ نوشته و کارگردانی نگار نادری از لاهیجان، من نمی خوام نوشته ماندانا عبقری با کارگردانی علیرضا دهقانی از تهران، مهمونی پر ماجرا نوشته و کارگردانی لیلا بیگوند از تهران، میخوام سبز باشم نوشته و کارگردانی میلاد احمدلو از تهران، نمایش سه داستان از داستان های شاهنامه نوشته و کارگردانی شقایق شجاعی از تهران، ننه سرما و لباس بهار نوشته سید حسین فدایی حسین با کارگردانی سجاد آقابابایی از تهران دیگر آثاری هستند که به این بخش تخصصی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برای مخاطبان زیر پنج سال و با مدت زمان 15 تا 25 دقیقه راه یافته اند.
آثار منتخب تا 10 مهرماه فرصت دارند لوح فشرده اجرای نمایش خود را برای مرحله ارزیابی اجرا به دبیرخانه تحویل دهند. به تشخیص شورای انتخاب در نهایت 6 اثر به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

  طرح و ایده های منتخب بخش مسابقه تئاتر خیابانی

هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی با حضور فریبا دلیری، فرزاد لباسی و مرتضی اسدی مرام پس از ارزیابی 143 متن، طرح و ایده متقاضی حضور در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ، 29 اثر را برای حضور در مرحله بعد معرفی کردند.
اسباب جنگی نوشته و کارگردانی محمد رضا آگاه از سنقر، انجمن صلح ملل نوشته و کارگردانی شیما شادمانی از همدان، آلوده نکنیم نوشته و کارگردانی فرامرز غلامیان از آبادان، آلیس در سرزمین عجایب نوشته سارا ذوالفقاری و حمید رضا ارجمندی با کارگردانی سارا ذوالفقاری از ایلام، بازی در بازی نوشته مسعود براهیمی با کارگردانی دلارام ترکی و مسعود براهیمی از تهران و به صرف چاقی نوشته و کارگردانی حبیب اله ناصری از میناب از جمله آثار راه یافته به اجرای خیابانی هستند.
پرنس نوشته و کارگردانی حدیث صیفوری از سنقر، جادوی گل سرخ نوشته و کارگردانی پژمان شاهوردیاز بروجرد، جنگ کور نوشته و کارگردانی وحید خسرویاز کرمانشاه، خلیج فارس نوشته هومن روح تافی با کارگردانی میثم سلیمی فرد از کرمانشاه، دادگاه عروق نوشته و کارگردانی حیدررضایی ایلام، دختر گل فروش نوشته حسین فدایی حسین و هادی شمس با کارگردانی فرشید روشنی و هادی شمس از همدان و درباره یک توپ نوشته و کارگردانی موسی هدایتی از سنندج نیز دیگر آثار راه یافته به این بخش جشنواره هستند.
دوباره نوشته و کارگردانی مرجان مهر منش از همدان، دیو نامه نوشته و کارگردانی رضا فقیهی از همدان، روژان از نژاد شهریار کوچولو با کارگردانی علی عمرانی از ورامین،
زنان مریخی ، مردان ونوسی نوشته و کارگردانی سعید شاه محمدی از ایلام، زنگ تفریح زندگی نوشته و کارگردانی مهدی حبیبی ازتهران، سس نوشته و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، غفلت نوشته سعید باغبانی با کارگردانی مهدی شادمانی از همدان، کتاب قدیمی پدر بزرگ نوشته و کارگردانی نرگس خاک کار از تهران نیز به بخش خیابانی راه یافته اند.
گوجی و ووجی نوشته و کارگردانی حمید رضا رضایی مجد از همدان، لی لی نوشته زهرا صدری با کارگردانی روزبه رئوفی از رشت، مهاجران سفید نوشته و کارگردانی مجید قدیمی از همدان، واتر نوشته و کارگردانی محمد رضا بابا خانیان از همدان،
وارش نوشته محمد جعفری با کارگردانی مریم مهدی پور از کیانشهر، هر کسی یه طوری می ره سر کار نوشته و کارگردانی حمیدرضا کاظمی از همدان، یاغیش نوشته و کارگردانی محمد یوسفی زاده از مرند، یه خال سر بنیشیم نوشته و کارگردانی محسن پور نظری از رودسر نیز منتخب بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هستند.
آثار منتخب تا 10 مهرماه فرصت دارند لوح فشرده اجرای نمایش خود را برای مرحله ارزیابی اجرا به دبیرخانه تحویل دهند. به تشخیص شورای انتخاب در نهایت 8 اثر به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی در استان همدان برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا