تبیان، دستیار زندگی

در چهار ماهه امسال

صادرات فرش دستباف 21.7 درصد رشد کرد

رییس مرکز ملی فرش ایران از صادرات 100 میلیون دلار فرش دستباف در چهارماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 21.7 درصد رشد دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
صادرات فرش دستباف 21.7 درصد رشد کرد

«فرشته دستپاک» روز دوشنبه در نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افزود: در این مدت در مجموع یک میلیون و ٩٨٣ تُن فرش دستباف به بازارهای هدف صادر شده است.
وی درباره آمار صادرات فرش دستباف در سال گذشته نیز گفت: پارسال پنج هزار و 400 تُن فرش به ارزش 425 میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال 95 که پنج هزار و 741 تن به ارزش 359 میلیون دلار بود، 17.9 درصد رشد داشت.
رییس مرکز ملی فرش ایران، از افزایش 2 برابری صادرات فرش دستباف به آمریکا خبر داد و گفت: در چهار ماه پارسال ٢١ میلیون دلار فرش دستباف به آمریکا صادر شد که این رقم امسال به ٣٨ میلیون دلار رسید.
به گفته وی، پارسال 126 میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شد و سهم این کشور از کل بازار صادراتی فرش دستباف را 29.7 درصد بوده است.
دستپاک، آلمان، لبنان، انگلیس و ژاپن را - بعد از آمریکا - مهمترین بازارهای صادراتی فرش دستباف ایران اعلام کرد و افزود: آلمان با واردات 57.5 میلیون دلار فرش ایرانی در سال گذشته 13.6 درصد از بازار فرش ایران را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: لبنان پارسال ٣٠ میلیون دلار، انگلیس 23.4 میلیون دلار و ژاپن 23.1 میلیون دلار فرش دستباف از ایران وارد کردند که به ترتیب 7.1 درصد، 5.5 درصد و 5.5 درصد از فرش صادراتی ایران را به خود اختصاص داده اند.
بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از سوم تا نهم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار دایر است و علاقه مندان از ساعت ١٠صبح تا ٢٠ می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا