تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با لووف، یکی از زیباترین شهرهای اوکراین

اگر تا به حال به اوکراین سفر کرده اید و از شهر زیبای لووف این کشور دیدن نکرده اید، مطمئن باشید که کلی ضرر کرده اید! این شهر دوست داشتنی که معماری بسیار با شکوهی دارد از آخرین شهرهاییست که از جماهیر شوروی جدا شده است. لووف را از نظر جذابیت با شهرهایی همچون پراگ و کراکو در اروپا مقایسه می کنند. در اینجا همه خیابان ها به زیبایی سنگ فرش شده اند و بوی قهوه از چند متر آن طرف تر گردشگران را به داخل کافی شاپ های این شهر دعوت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 شهر لووف اوکراین


حدود یک دهه قبل، بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که شهر لووف اوکراین (Lviv) به زودی به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری اروپا تبدیل خواهد شد. امروزه شاهد آن هستیم که همه این پیش بینی ها درست از آب در آمدند! هیچ شهر دیگری در اوکراین به اندازه شهر لووف برای بازدید گردشگران آماده نشده است. به عنوان مثال، بهترین هتل های بین المللی این کشور در شهر لووف واقع شده اند و تقریبا اکثر مردم بلدند انگلیسی صحبت کنند. شهر تاریخی لووف اوکراین که در غرب این کشور واقع شده، در قرن سیزدهم میلادی تاسیس شد و از همان موقع زیر نظر کشورهای مختلفی همچون لهستان، مجارستان و در نهایت شوروی اداره می شد.

با اینکه لووف در طول سال ها، به کشورهای مختلفی تعلق داشته، اما مرکز شهر تاریخی آن که به خوبی حفظ شده، یکی از آثار معروف میراث جهانی یونسکو در اروپاست. میدان بازار (Ploshcha Rynok)، تالار بزرگ شهر (town hall) و خانه اپرای لووف از جمله جاذبه های گردشگری معروف مرکز این شهر هستند. اگر قصد برنامه ریزی سفر به شهر لووف اوکراین را دارید، مطالعه این مطلب کمک می کند تا با دید بهتری به دیدن این شهر تاریخی و زیبا بروید.

۱۰ دلیلی که شما را عاشق شهر لووف اوکراین خواهند کرد


مرکز شهر تاریخی شهر لووف، یک سایت ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است
به عبارت دیگر این مکان بی نظیر است و می توان آن را با میدان نقش جهان اصفهان خودمان، البته به سبک اروپایی مقایسه کرد! میدان رینوک (Rynok Square) جزئی از این مرکز شهر است که مطمئنا عاشقش خواهید شد.

معماری شهر، تقریبا ۵۰ درصد آثار معماری اوکراین، در شهر لووف آن قرار دارند
شهر لووف اوکراین در یکی از مسیرهای تجاری مهم اروپا واقع شده بود. در نتیجه، بهترین آثار معماری اروپا از حدود ۸ قرن پیش را درون خود جای داده است. اگر از علاقه مندان به هنر معماری اروپا هستید، به شما این نوید را می دهیم که در این شهر با سبک های گوتیک، باروک، رنسانس و کلاسیک اروپا آشنا خواهید شد.
 شهر لووف اوکراین

لووف شهر جشنواره هاست!
حدود ۵۰ جشنواره در طول یک سال در شهر لووف برگزار می شوند. برخی از مجلل ترین آن ها، جشنواره های پنیر و قهوه هستند که طرفداران زیادی در کل قاره اروپا دارند.

قهوه و شکلات های خوشمزه شهر لووف شهرت زیادی دارند
تاریخ این شهر با قهوه پیوند خورده است. قهوه خوری از سال ۱۶۸۳ میلادی در این جا شروع شد و در اواخر قرن ۱۸ هم شکلات های آن شهرتی جهانی پیدا کردند. لووف بهشتی برای دوست داران شکلات است!

فرهنگ، لووف پایتخت فرهنگی اوکراین است
درون این شهر نسبتا کوچک، حدود ۶۰ موزه و ۱۰ سالن تئاتر وجود دارند. سالن تئاتر اسکاربک (The Skarbek Theatre) در زمان افتتاحش در سال ۱۸۴۲، سومین سالن تئاتر بزرگ دنیا شناخته شد.

کلیساهای شهر
حدود ۱۰۰ کلیسا از همه فرقه های مسیحیت در این شهر وجود دارند. این تنوع کلیساها، نشان دهنده این است که افرادی با عقاید مختلف در محیطی امن و دلپذیر در کنار هم در این شهر زندگی می کنند.

طعم خوشمزه غذاهای محلی شهر لووف اوکراین
به هر رستورانی در شهر لووف که قدم بگذارید، می توانید از میان غذاهای اوکراینی، لهستانی، مجارستانی و اتریشی یکی را انتخاب کنید. یکی از رستوران های سفارش شده در این شهر، رستوران Seven Piggies است.

لووف شهر پیاده روی است
یکی از راه های اصلی شناخت و گشت و گذار در یک شهر، پیاده روی در آن است. با پیاده روی در لووف با شیوه زندگی مردمان این شهر آشنا می شوید و شاید بوی قهوه شدید، شما را راهی یک از قهوه خانه های بی شمار آن کند!

 شهر لووف اوکراین

لووف به پاریس اوکراین شهرت دارد
هر کسی که یک بار شهر لووف اوکراین را ببینید، نام پاریس کوچک را بر آن می گذارد!

لووف به کوه های Carpathian بسیار نزدیک است
رشته کوه های Carpathian با طول حدود ۱۵۰۰ کیلومتر دومین رشته کوه طولانی اروپا بعد از آلپ است. این کوه های سر به فلک کشیده فقط ۲ ساعت با شهر لووف اوکراین فاصله دارند. به همین خاطر علاقه مندان به ورزش کوه نوردی هر ساله برای فتح قله های این رشته کوه، به لووف سفر می کنند.

حدود ۷۲۰ هزار نفر در شهر لووف اوکراین زندگی می کنند. کافیست این تعداد را با جمعیت شهری مثل تهران که حدود  ۱۵ میلیون نفر است، مقایسه کنید! این شهر پر از کبوترهاییست که بر روی خیابان های سنگ فرش آن دانه می خورند! اینجا همه چیز رنگارنگ است و از دود، آلودگی و رنگ سیاه خبری نیست. مردم شهر لووف بسیار شاداب و سر زنده هستند. آن ها هر فرصتی که گیر بیاورند را به جشن و پایکوبی مشغول می شوند. شما هم می توانید در سفرتان به آن ها بپیوندید و در شادی آن ها سهیم شوید. اگر هم دوست داشته باشید می توانید با افراد مسن شهر در پارک ها هم کلام شوید و شطرنج بازی کنید. رفت و آمد با دوچرخه در این شهر طرفداران زیاد دارد و در جای جای شهر ایستگاه های کرایه دو چرخه وجود دارند. شهر لووف اوکراین یک شهر ناب و تاریخی اروپاییست که در سفر به اوکراین حتما باید به آن سری بزنید و از دیدنی های آن دیدن کنید. مرکز شهر لووف با فرودگاه بین المللی آن فقط حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد، بنابراین، به راحتی می توانید خودتان را به این شهر زیبا برسانید.

منبع: مجله گردشگری الی گشت به نقل از monkeysandmountains.com