تبیان، دستیار زندگی

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

بنا بر خبر‌های دریافتی دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سمت خود برکنار و سرپرستی این دانشگاه به رئیس کنونی واحد تهران مرکز این دانشگاه واگذار شد؛ رویدادی که نشان از اختلافات جدی در رأس هرم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شدبنا بر خبر‌های دریافتی دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سمت خود برکنار و سرپرستی این دانشگاه به رئیس کنونی واحد تهران مرکز این دانشگاه واگذار شد؛ رویدادی که نشان از اختلافات جدی در رأس هرم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

به گزارش تابناک؛ پس از مدت‌ها اختلاف نظر و حواشی که در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده و البته انکار می‌شد، سرانجام روز واقعه فرا رسید تا دکتر فرهاد رهبر از مقام ریاست این دانشگاه برکنار شود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که جلسه فوق‌العاده و فوری هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل و با تصمیم اعضا، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل شد.

برخی گزارش‌های تأیید نشده حکایت از آن دارد که طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزادِ واحد تهران مرکز، با تصمیم هیأت امنای دانشگاه به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده است، حال آنکه هنوز جلسه اضطراری هیأت امنای دانشگاه آزاد در حال برگزاری است و پایان نیافته.

محمدمهدی طهرانچی (متولد ۱۳۴۴) استاد دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در اواخر دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به ریاست دانشگاه شهید بهشتی رسید و این سمت را برای مدتی در دولت روحانی عهده دار بود (۱۳۹۱-۱۳۹۵) و در دوران ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد به ریاست یکی از واحد‌های این دانشگاه در تهران رسید تا نامش بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ اساسنامه دانشگاه آزاد، پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه، هیأت امنا موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه‌ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید.

بنابراین، با توجه به برکناری فرهاد رهبر، رئیس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیأت امنای این دانشگاه، هیأت امنا باید گزینه پیشنهادی خود برای تصدی ریاست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. طی این بازه زمانی، سرپرست انتخاب شده وظیفه تمشیت امور دانشگاه را به عهده خواهد داشت.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .