تبیان، دستیار زندگی

عرضه دام عشایر برای عید قربان در ۶۴ نقطه استان تهران

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در روز عید قربان ۲۰ تا ۲۵ هزار راس دام عشایر عرضه می‌شود گفت: این رقم در استان تهران ۶ تا ۷ هزار راس است که در ۶۴ غرفه به صورت بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی انجام می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عید قربان
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد:  عشایر کشور در سال جاری 190 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که این رقم در سال قبل 150 هزار تن بوده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات آبرسانی عشایر 600 دستگاه کامیون آبرسان به صورت شبانه روزی کار آبرسانی به عشایر را انجام میدهند و برای تامین نیاز برق آنها 20 هزار خانوار عشایری به سامانه خورشیدی تجهیز شده اند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: در سال گذشته 64 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر تخصیص یافت و امسال نیز تاکنون 40 میلیارد تومان تخصیص داده شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 100 میلیارد تومان برسد. 

وی با اشاره به تخصیص اعتبار به عشایر از محل مالیات ارزش افزوده برای اولین بار  تصریح کرد:  بر اساس تصمیمات دولت 30 درصد از کل مالیات ارزش افزوده کشور مختص روستایی ها، بخشداری ها و عشایر است.

قندالی گفت:بر این اساس  برای اولین بار درکشور 64 میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به عشایر اختصاص یافته است و پیش بینی می شود تا پایان سال مبلغ اختصاص داده شده به عشایر به 100 میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به عرضه دام عشایر در مراسم عید قربان گفت:  در مجموع برای این ایام 20 تا 25 هزار راس دام عشایر در کل کشور به ویژه در کلان شهرها عرضه می شود.

قندالی تاکید کرد: در استان تهران در روز عید قربان 6 تا 7 هزار راس دام سبک عشایر در 64  غرفه به صورت بهداشتی و تحت نظر سازمان دامپزشکی کشورعرضه می شود.

وی در پاسخ به تسنیم در باره قیمت دام عشایر گفت: در سال جاری دام عشایر به صورت عرضه و تقاضا عرضه می شود اما اجازه نخواهیم داد که قیمت این محصولات به شکل نامتعارفی افزایش می یابد.

قندالی در پاسخ به دیگر سوال تسنیم گفت: برای کمک به کسری تولید گوشت قرمز در کشور توسعه زنجیره های تولید در دستور کار قرار دارد که برای تحقق این امر نیز منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

رئیس سازمان عشایر اعلام کرد که نشانی مراکز بهداشتی عرضه دام عشایر در روز عید قربان به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.
منبع: تسنیم