تبیان، دستیار زندگی

عبادت‌ تکرار مکررات نباشد

انسان باید همواره تلاش کند تا به خدا نزدیک شود و عبادت‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهد که تکرار مکررات نباشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایمان
 
همزمان با شب شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام محمد باقر(ع)، مراسم سخنرانی، مداحی، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جماعت مساجد، بسیجیان و عاشقان به ولایت و امامت در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین شعبان‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه با استناد به کلام حضرت امام باقر(ع)، گفت: خلیفة‌الله واسطه فیض خداوند هستند که همواره در تلاش‌اند تا خدمتی به بندگان خدا انجام دهند چون نگاه خداوند را همواره ناظر بر خود می‌دانند.
وی اظهار کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از جهاد نیست و بالاترین جهاد مبارزه با نفس است، پس انسان باید خودخواهی خود را کنار بگذارد و خدا را محور زندگی خویش بداند.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انسان باید همواره تلاش کند تا به خدا نزدیک شود و عبادت‌ها را به گونه‌ای انجام دهد که تکرار مکررات نباشند.
وی تأکید کرد: در جهاد با نفس و رسیدن به خدا نباید از مجاهده خسته شویم با اراده قوی و پولادین توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) را در رأس امورات خویش قرار دهیم.
حجت‌الاسلام شعبان‌زاده بیان کرد: تلاش کنیم همواره تکلیف‌محور باشیم و هر روزمان با روزهای دیگر تفاوت داشته باشد که مغبون نشویم.
وی گفت: بندگی یک هویت و مقام است که موقعیت پاره‌وقت محسوب نمی‌شود چون عبد و بندگی یک حس است، انسان صاحب دارد که بدون اجازه حضرت حق کاری نکند.

منبع: خبرگزاری قران
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.