تبیان، دستیار زندگی

نمایشگاهی با تمرکز بر استعدادهای جوان

شمس‌الدین غازی، نمایشگاه "صور خیال 3 " را در ادامه دو نمایشگاه گذشته دانست و گفت: تمام تلاش من این بود که هنرمندان جوان و چهره‌های با استعداد تازه را به جامعه هنری معرفی کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه

شمس‌الدین غازی کیوریتور نمایشگاه "صور خیال 3"،  این رویداد را در راستای معرفی هنرمندان جوان دانست و در این‌باره به هنرآنلاین، گفت: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه صور خیال ١ است که در زمستان 96 در گالری شکوه در تهران برگزار شد. نمایشگاه صور خیال ٢ نیز با همان نگاه در بهار 97 در گالری وصال در شیراز برپا شد اما این رویداد، مجموعه کامل‌تری نسبت به دو نمایشگاه پیشین، اعم از نقاشی، مجسمه و چیدمان را ارائه کرده است.

او افزود: انتخاب آثار این نمایشگاه با بررسی دقیق، حساسیت خاص و مبتنی با اهداف کلی نمایشگاه صورت گرفته است.

این هنرمند نقاش درباره دلیل تمرکز بر هنرمندان جوان برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: من پروژه‌ای برای استعدادیابی دارم بنابراین سعی کردم این نگاه را در نمایشگاه‌های صور خیال دنبال کنم. به همین خاطر جذب و معرفی هنرمندان خلاق و جمع‌آوری آثار آنان از نقاط مختلف ایران، به همراه رنگ‌آمیزی، گویش‌های جدید تجسمی و سلایق مختلف هنری از جمله اهداف این نمایشگاه است.

غازی تصریح کرد: من سعی داشتم که در این نمایشگاه، توجه خاصی به انتخاب آثار هنرمندان خارج از پایتخت داشته باشم و روندی متفاوت از چهره‌های شناخته شده که مداوم در پایتخت نمایشگاه برگزار می‌کنند، ارائه کنم.

او ادامه داد: در چیدمان آثار نمایشگاه، ایجاد فضایی جذاب، نگرشی متفاوت، خلاقیت در ایده، آثاری در سطح استاندارد و قیمت‌گذاری منطقی در نظر گرفته شده است. در ارائه آثار این نمایشگاه دیدگاه‌های مختلف هنر معاصر از فیگوراتیو تا انتزاع مورد توجه قرار گرفته که گستره وسیعی را شامل می‌شود.

این هنرمند نقاش درباره آثار ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه سبک‌های مختلف مجسمه‌سازی مدرن و معاصر، سورئالیسم ایرانی و انواع فضاهای تخیلی و شاعرانه و نمادپردازانه با اشاره به هنر گذشته ایران همچون نگارگری ایرانی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و دیگر عناصر تصویری و معماری دوران زند و قاجار به چشم می‌خورد. همچنین در این نمایشگاه آثار نقاشی، طراحی، دیجیتال آرت و چیدمان نیز در کنار سایر آثار به نمایش گذاشته شده است.

غازی درباره هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، گفت: در این رویداد هنری هنرمندان حرفه‌ای در کنار هنرمندان جدیدی از: شیراز، تهران، اصفهان، بوشهر و جزیره هرمز، بر اساس تنوع زاویه دید و تخیل در کنار هم قرار گرفته‌اند. بر همین مبنا نیز نزدیک به 150 اثر از 21 هنرمند وجود داشت که ما 130 اثر را به نمایش گذاشتیم.
نمایشگاه

او در خصوص وحدت موضوعی این آثار، بیان کرد: این آثار به لحاظ موضوعی وحدت خاصی ندارند اما ما سعی کردیم که در چیدمان نوعی تناسب و نزدیکی را ایجاد کنیم که خود یک چیدمان خاص به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه آثاری از خاله کنیز، مصطفی فتوحی، محمدحسین مظفری، علی شیری، نگار بنی‌هاشمی، محمدجواد مرادی، امیر فتحعلی نژاد، شهرزاد سیفی کار، نجمه راسخ ، سمانه محسنی، روح انگیز صفری زاده، مارال باصری، صبا یوسفی، مریم فرهادی، مینا علیزاده، سحر کاوه، سمانه ملانوروزی، مریم خورسند، حوریه احمدی، راضیه مصدق، صفا بنائی، شیرین غازی و شمس‌الدین غازی به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 16 شهریورماه همه روزه از ساعت 11 الی 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

منبع: هنر آنلاین