تبیان، دستیار زندگی

اتحاد سه پسربچه جزیره‌ای را از چنگ دزدان دریایی نجات داد

کتاب «دزدان دریایی ذرت»‌ نوشته الکساندر مک‌کال اسمیت با ترجمه فرشته عبدلی از سوی انتشارات منتشران اندیشه منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «دزدان دریایی ذرت»‌



کتاب «دزدان دریایی ذرت»‌ نوشته الکساندر مک‌کال اسمیت با ترجمه فرشته عبدلی از سوی انتشارات منتشران اندیشه برای رده سنی كودك و نوجوان منتشر شده است.

این کتاب داستان سه بچه را روایت می‌كند كه با ایده‌های خوب و اتحادشان می‌توانند جزیره‌ای را از چنگ دزدان دریایی نجات دهند.

الکساندر مک‌کال اسمیت، نویسنده‌ای انگلیسی و استاد بازنشسته دانشگاه گوتنبرگ است. اسمیت برای شرکت در یک مسابقه ادبی یک کتاب کودک و یک رمان برای بزرگسالان نوشت. همین مسابقه، نقطه شروع دوران نویسندگی‌اش بود. این نویسنده پرفروش، چند جزیره غیرمسکونی اسکاتلندی را که خودش در هنگام کشتیرانی کشف کرده بود خرید. او آثار پرفروشی را در کارنامه اش دارد. مک کال اسمیت که بیش از ۲۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش تاکنون به فروش رسیده است، هنوز هم خیلی فعال و پرکار است.

در پشت جلد این كتاب آمده است: «آیا تا به‌حال نام جزیره‌های ذرت را شنیده‌اید؟
لوسی، هرمیون و سَم به‌طور واقعی در این جزیره‌ها زندگی می‌کنند. خاک این جزیره‌ها تیره و حاصل‌خیز است. کافیست فقط مقداری ذرت بکارید، چند هفته بعد ساقه کوچک آن سر از زمین بیرون می‌آورد و محصول ذرت آبداری به ما می‌دهد که آماده برداشت است. بچه‌ها زندگی شاد و آرامی دارند. اما فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد. گروهی از دزدان دریایی خطرناک به جزیره حمله می‌کنند. آن‌ها فقط ذرت نمی‌خواهند، بلکه‌ می‌خواهند برای خودشان نیروی کار جدید به خدمت بگیرند! این سه بچه توانستند حریص‌ترین دسته دزدان دریایی را که تا به‌حال در دریای آزاد بودند شکست دهند؟ این ماجرای پرحادثه‌ای خواهد شد.»

فرشته عبدلی، مترجم نوقلم، دانشجوی كارشناسی ارشد مطالعات ترجمه است و به‌عنوان مترجم و پس از آن سرپرست گروه مترجمان با وبگاه توت‌فرنگی همكاری داشته و اكنون به تدریس مشغول است و به زودی دو اثر دیگر از این مترجم جوان نیز منتشر خواهد شد.

نشر منتشران اندیشه، کتاب «دزدان دریایی ذرت» را در قالب 82 صفحه با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

منبع: ایبنا