تبیان، دستیار زندگی

نکات مهم برای سفر خانوادگی با ماشین شخصی

سفرهای خانوادگی بسیار جذاب هستند زیرا زمان خاصی محسوب می شود که پیوند بین اعضای خانواده در آن قوی تر خواهد شد. این سفرها که معمولا به مقاصدی که برای همه جذاب باشد انجام می گیرد، یکی از سرگرمی های خانوادگی در تمام دنیا است. با اینکه سفرهای خانوادگی می تواند از طریق وسایل نقلیه ای مانند هواپیما، اتوبوس و قطار انجام گیرد، اما سفر خانوادگی با ماشین شخصی حال و هوای دیگری دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سفر رفتن


وضعیت ماشین


خب اول از همه به سراغ ماشین می رویم. در گذشته یک مطلب با عنوان «نکات ایمنی خودرو قبل از سفر» منتشر کرده ایم که درست کارهایی است که باید در سفر خانوادگی با ماشین شخصی نیز انجام دهید. لطفا قبل از شروع سفرتان همه چیز از جمله کمربند ایمنی، روغن، باطری، لاستیک و … را بررسی کنید. هر سفر مستلزم پوشش یک راه طولانی با اتفاقات پیش بینی نشده است یعنی اینکه شما روی همه اتفاقات آن کنترل نخواهید داشت. بنابراین ماشین شما باید در شرایط خوبی باشد. هنگامی که شما با خانواده و بچه ها مسافرت می کنید، ایمنی اولویت اول است.

اگر زیاد اهل سفر جاده ای هستید، برای خرید خودرو، مدلی را انتخاب کنید که برای این نوع سفر مناسب باشد. به عنوان مثال، به برخی از ویژگی های ایمنی بالا مانند ترمز، ایربگ ها و … دقت بیشتری داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که خودرو صندوق عقب مناسبی برای حمل چمدان ها دارد زیرا در اینگونه سفرها اگر صندوقتان کوچک باشد، بسیار اذیت خواهید شد.

لوازم ضروری


هر موضوع غیرقابل پیشبینی می تواند در طول یک سفر رخ دهد. بسته بندی لوازمی مانند یک کیف کمک های اولیه بسیار مهم است. هر مورد دیگری که ممکن است در مواقع اضطراری نیاز داشته باشید را بیاورید. دیگر ملزومات شامل میان وعده یا غذا هستند، زیرا به احتمال زیاد ممکن است که کودکان در طول مسیر (شاید جایی که به هیچ رستوران یا مغازه ای دسترسی ندارید) گرسنه شده و بهانه گیر شوند. مورد دیگر می تواند لوازم سرگرمی مانند کتاب باشند تا اگر بچه ها حوصله شان سر رفت، از آن ها استفاده کنند. بعد از اینکه همه لوازم ضروری را در نظر گرفتید، آن ها را لیست کرده و مطمئن شوید که با خود به همراه دارید.

راحتی


اگر کسی راحت نباشد هرگز نمی تواند حتی با وجود داشتن وسایل سرگرم کننده، خوش بگذراند. اولین فاکتور برای راحتی، لباس است؛ همه اعضای خانواده برای سفر خانوادگی با ماشین شخصی باید لباس راحت بپوشند زیرا سفرهایی که شما چند ساعتی در ماشین هستید اگر لباس ناراحتی داشته باشید، زودتر و بیشتر از مواقع دیگر خسته خواهید شد. البته اول باید مقصد خود را در نظر گرفته، سپس لباس خود را بسته بندی کنید. اگر مقصد سرد باشد، لباس گرم و اگر با آب و هوای گرم مواجه خواهید بود، لباس های روشنی بپوشید. در نظر بگیرید که شما به عنوان والدین تنها می توانید برای لباس پوشیدن مشورت بدهید، در نهایت کودک شما باید آنچه که در آن راحت است را انتخاب کند.

راحتی علاوه بر لباس، به وسیله نقلیه برمی گردد. اگر صندوق شما جای خالی نداشته باشد و مجبور شوید که یک چمدان را در صندلی عقب بگذارید، مطمئن باشید که کودکان به خاطر کمبود جا از شما شکایت خواهند کرد. سفر کردن در یک ماشین کم جا را هیچکس دوست ندارد، پس یا ماشین بزرگتری بخرید یا اجاره کنید و یا اینکه با یک وسیله دیگر به مسافرت بروید.

ارزیابی موقعیت مقصد


دیدار از یک مکان جدید و لذت بردن از تجربه سفر خانوادگی با ماشین شخصی بسیار هیجان انگیز است. قبل از شروع سفر، لوکیشن مقصد را در آورده و نحوه استفاده از گوگل مپ را یاد بگیرید. این تکنولوژی به شما برای تعیین بهترین راه رسیدن و جلوگیری از گم شدن در شهرهای نا آشنا کمک می کند. تعیین مسیر پیش از آن جهت مهم است که موجب صرفه جویی در زمان می شود و اعتماد به نفس شما را زیاد می کند. حتما مطمئن شوید که مسیر را می دانید، زیرا گم شدن مخصوصا اگر شب باشد بسیار به حال و هوای سفرتان لطمه خواهد زد.

رویدادهای پیش بینی نشده


مهم نیست که چقدر برای یک سفر خانوادگی آماده هستید، بعضی چیزها بدون شک غیر قابل پیش بینی است؛ در نتیجه، برنامه ریزی برای موارد اضطراری بسیار توصیه می شود:

پول و شماره تلفن های ضروری را برای مواقع اورژانسی داشته باشید.
ممکن است عضوی از خانواده شما دچار بیماری ماشین زدگی شود؛ داروهای لازم را با خود بیاورید.
لوازمی برای تعمیرات جزئی ماشین مانند آچارهای مختلف را فراموش نکنید.
ممکن است در طول مسیر پنچر کنید که در این صورت اگر از قبل جک، اهرم باز کردن پیچ و لاستیک زاپاس داشته باشید، خیالتان راحت خواهد بود.
مواردی این چنینی، باعث خواهد شد که رویدادهای پیش بینی نشده تنها منجر به یک خاطره جالب برای تعریف کردن شود.


توقف در طول مسیر


یکی از نکات مهم سفر خانوادگی با ماشین شخصی این است که شما هر چند وقت یک بار، ماشین را متوقف کرده و استراحت کنید. این توقف ها برای استراحت، غذا خوردن و همچنین لذت بردن از مناظر بسیار ضروری هستند زیرا کودکان در این فواصل می توانند کمی از بار خستگی خود بکاهند و کمتر اذیت شوند. رانندگی نیز که کار طاقت فرسایی برای سفرهای جاده ای به حساب می آید، با این کار لذتبخش تر می شود. اگر پدر و مادر هر دو رانندگی می کنند کار راحتتر خواهد بود، اما اگر تنها یکی از آن ها رانندگی می کند، با توقف در طول مسیر، او نیز می تواند کششی به بدن خود داده، یک چای یا هر نوشیدنی دیگری که می خواهد میل کند و سپس همه خانواده با حسی بهتر به سفر ادامه دهند. در جاده های گوناگون، توقفگاه یا استراحتگاه هایی وجود دارد که معمولا در کنار پمپ بنزین ها قرار گرفته اند تا شما بتوانید بنزین خود را نیز پر کنید.


منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  youramazingplaces.com