تبیان، دستیار زندگی

24 محوطه تاریخی جدید کاوش باستان شناسی می شوند

مجوز گمانه زنی، کاوش و بررسی های باستان شناسی 24 محوطه تاریخی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دو هفته گذشته صادر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محوطه تاریخی جدید

مجوز کاوش 24 محوطه جدید طی نامه هایی به امضای سید محمد بهشتی خطاب به مدیران کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های مختلف ابلاغ شد.
براساس این مجوزها 12 محوطه تاریخی از جمله ربع رشیدی در آذربایجان شرقی، تل آتشی در کرمان، عمارت خسرو در کرمانشاه، تپه باباکمال تویسرکان و ... مورد کاوش های باستان شناسی قرار می گیرند.
بنا به این گزارش 6 برنامه گمانه زنی از جمله در مسیر خط انتقال گاز در محدوده خط عرصه محوطه تل چگاسفلی در خوزستان، گمانه زنی تعیین عرصه و حریم بتکی در الشتر و تپه باباگرگر در قروه، گمانه زنی با هدف نمونه برداری از رسوبات دشت ورامین و ... در دستور کار باستان شناسان قرار گرفته است.
باستان شناسان مستقر در نقاط مختلف کشور 6 برنامه بررسی باستان شناسی از جمله معادن ابسیدین شهرستان سراب، بخش کلاترزان سنندج، بخش کرفتو و دشت مریوان را اجرا می کنند.
از آغاز امسال تاکنون 132 مورد مجوز مطالعات و پژوهش های باستان شناسی توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا