تبیان، دستیار زندگی

مونسان مطرح کرد؛

رایزنی میراث فرهنگی برای حذف مهر ورود در گذرنامه گردشگران خارجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت:رایزنی هایی برای جذف مهر روی پاسپورت ورودی های کشور شده و امید است این هدف محقق شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
رایزنی میراث فرهنگی برای حذف مهر ورود در گذرنامه گردشگران خارجی

 علی اصغرمونسان معاون رئیس جمهور در نشست هم اندیشی رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران که امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد:می دانم که امروزه شرایط تمام بخش های کشور سخت شده و امید است که با ارائه راه حل ها بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود:امروزه میزان ورودی ما از کشورهای منطقه  وضعیت خوبی دارد اما میزان ورودی از کشورهای اروپایی کاهش پیدا کرده است.این روزها بحث تهدیدها و نرخ ارز روی گردشگران اثر گذاشته اما با تلاش دولت، امید است که به وضعیت نرمال برگردیم البته روی بسیاری از مباحث مطرح شده،اقداماتی انجام و برای مالیات ارزش افزوده نیز کارهایی صورت گرفته است و به نظر خوب است که این مساله در قالب یک بسته حمایتی انجام شود البته برای مالیات ارزش افزوده نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور فرستاده می شود.

مونسان با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت های هواپیما روی عرصه گردشگری تاثیر گذار است، گفت:امروزه ارز۴۲۰۰فقط روی کالاهای اساسی رفته و از خدمات هواپیمایی برداشته شده است و این امر باعث افزایش قیمت بلیت هواپیماها شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت:امسال۸هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به صنعت گردشگری اختصاص پیدا کرده است و بدهی 3الی،4ساله با نرخ سود یارانه تسهیلات نیز صفر شده است.درباره افزایش هزینه ها نیز سوخت و آب و برق افزایشی نداشته اما هزینه سایر خدمات با تصمیماتی که امروز گرفته می شوند تا اندازه ای کاهش پیدا می کنند.

مونسان گفت:صحبتهایی هم انجام شده که مهر روی پاسپورت ورودی های کشور حذف شود از این رو امید است با نامه دو امضای من و وزیر صنعت برای معاون اول این هدف محقق شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد:هر بخشی از اختیارات که قابل تفویض باشد ،ما آمادگی آن را داریم.در خصوص تغییر معاون گردشگری نیز اگر شما از معاون گردشگری راضی باشید تغییری به آن شکل که گفته شده،نخواهیم داشت.

وی گفت:در مورد واحدهای اقامتی غیر مجاز نیز تفاهمنامه ای با ناجا امضا می کنیم که امید است مشکلات را تا اندازه ای حل کند و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد که مراکز اقامتی و رفاهی برای خودش ایجاد کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تصمیماتی برای اجرای لایحه منع به کارگیری بازنشستگی در سازمان شده‌ بود اما موضوع آنطور که در رسانه‌ها مطرح شد، نبود.

وی با بیان اینکه مساله بیشتر  به جابه جایی معطوف بود، گفت: ما استعفایی نداشتیم و برکناری در کار نبوده‌ است.

مونسان ادامه داد:موقتا سرپرستی بخش سرمایه گذاری به گردشگری سپرده شده است. ضمن اینکه برای ایجاد وزارتخانه  یکی از معاونت‌ها باید کم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان