تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور در دیدار قهرمانان والیبال و دو میدانی كشور گفت: قصد داریم به آقای كارخانه و مربیان دو میدانی نشان ملی برای موفقیت در پیروزی های‌شان اهدا كنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس‌جمهور: فوتبالیست‌هااز والیبالیست‌ها الگوبگیرند

احمدی نژاد ناراضی از روند حرکتی ورزش فوتبال

رییس‌جمهور در دیدار قهرمانان والیبال و دو میدانی كشور گفت: قصد داریم به آقای كارخانه و مربیان دو میدانی نشان ملی برای موفقیت در پیروزی های‌شان اهدا كنیم.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار قهرمانان والیبال و دو میدانی با اشاره به این‌كه " پیروزی قهرمانان موجب نشاط جامعه می‌شود" افزود: یكی از فایده‌های ورزش قهرمانی ایجاد نشاط سراسری در جامعه است. من هم كه این لحظه در میان شما حضور دارم بسیار پر نشاط هستم و از این جهت كار مسوولان ورزشی بسیار مهم است؛ چراكه در یك لحظه 70 میلیون و شاید بیشتر و ملت‌هایی كه عشق و علاقه به ملت ایران دارند بازی‌های شما را می‌بینند و از پیروزی شما خوشحال می‌شوند.

وی با تاكید بر این‌كه " باید باور كنیم كه می‌توانیم" ادامه داد: با این نگاه می‌توان 90 درصد كارها را انجام داد. میانگین استعداد ایرانی در میان سایرملت‌ها از همه بالاتر است. نمی‌گوییم همه جا اولیم، چون شاید برخی ما را تخطه كنند، وگرنه در طول تاریخ مشاهده شده كه ما همواره از همه بالاتر بوده‌ایم و تمدن ایرانی بالاترین تمدن است.

رییس‌جمهور با بیان این‌كه " در یك دوره‌ عده‌ای حاكم شدند و می‌خواستند ملت ما را خاموش كنند" تاكید كرد: ولی امروز ما خودمانیم و اگر خود را باور كنیم بالا می‌رویم.

احمدی‌نژاد كه در جمع قهرمانان والیبال و دو میدانی كشورمان سخن می‌گفت، با اشاره به بازی‌ها انجام شده یادآور شد: ‌دیدم كه خود را باور كردیم و بالا رفتیم و فقط چون در برخی بازی‌ها آن‌ها قهرمان جهان بودند، به نظر می‌رسید كه تیم ما از نظر روحی كم آورده است، وگرنه ما از هر جهتی از سایر تیم‌ها بالاتر بودیم.

وی در همین زمینه با تاكید بر این‌كه " باید همواره روحیه خود را حفظ كنیم" اظهار كرد: مجموعه این جوانان و مربیان مصمم ایستاده‌اند و ما به آن‌ها افتخار می‌كنیم و به طور قطع شما در آینده اول هم می‌شوید.

رییس‌جمهور همچنین یادآور شد: روزی بود كه وقتی برخی از اسم‌ها ـ كه شما آن‌ها را شكست دادید ـ می‌آوردند همه می‌گفتند مگر می‌شود كه در مقابل آن‌ها پیروز شد؟ ولی شما توانستید آن تیم‌ها را به راحتی شكست دهید.

وی با تاكید بر " حفظ انسجام تیمی" تصریح كرد: اگر این كار را انجام دهیم به طور قطع تا چند سال دیگر شما از تیم‌های برتر خواهید بود.

وی با اشاره به این‌كه " قهرمانان ورزشی برای همگان الگو هستند" خاطرنشان كرد: در دو میدانی گرفتن 9 مدال برای جوانان و ملت ما افتخاری است و امیدواریم كه این ورزشكاران بتوانند در المپیك نیز مدال بیاورند. البته خانم‌ها نیز كار ویژه‌ای انجام داده‌اند؛ آن‌ها با حیا و وقار اسلامی توانستند در مسابقات دو میدانی مقام كسب كنند و نشان دهند كه حتما اول هستند. امیدواریم كه در آینده نیز مدال بگیرند.

احمدی‌نژاد بابیان این‌كه " از تمام مربیان، سرپرستان و شما تشكر می‌كنم" گفت: من به آقای علی‌آبادی گفتم كه برای مربیان و كادر فنی هدیه مناسبی را در نظر بگیرند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: همه جوانان دختران و پسران ایرانی پاك‌ترین و بهترین هستند. ما همه یك خانواده هستیم و این صمیمیت در هیچ جای دنیا وجود ندارد. بدانید كه لحظه‌ای كه پرچم جمهوری اسلامی ایران بالا می‌رود، میلیون‌ها نفر از عشق و شوق به این سرزمین اشك می‌ریزند.

احمدی نژاد ناراضی از روند حرکتی ورزش فوتبال

وی در برابر انتقاد یكی از حاضرین مبنی بر توجه بیشتر سازمان تربیت بدنی به ورزش فوتبال گفت: امروز فوتبالیست‌های ما باید از بچه‌های والیبالیست الگو بگیرند.

وی خاطرنشان كرد: پرچم ایران پرچم توحید است. كسی كه برای عزت پرچم توحید تلاش می‌كند، خداوند او را یاری خواهد كرد و چشم من در انتظار قهرمانی شما در جهان است.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی گفت: سازمان تربیت بدنی تلاش می‌كند تا شعار محوری رییس‌جمهور یعنی "ما می‌توانیم" را محور حركت خود قرار دهد و از دیوار نتوانستن‌ها عبور كند.

وی گفت: فدراسیون والیبال در عرصه جهانی خود را به دنیا تحمیل كرده و این نوع نگاه موجب می‌شود تا در رشته‌های دیگر نیز موفق شویم.

همچنین رییس سازمان تربیت بدنی از اهدا خودروی پژو به ورزشكاران قهرمان از سوی رییس‌جمهور خبر داد.

مطالب مرتبط :

تقدیر رییس جمهور از موفقیت های  جامعه ورزش