تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌ای رادیویی و انرژی‌بخش در روزهای پر ترافیک

امین قاضی گوینده رادیو گفت: در برنامه‌ «تهران من» بیشتر به فکر انتقال انرژی به مخاطبان هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امین قاضی

امین قاضی دوبلور و گوینده  برنامه های رادیویی، درباره نوع اجرای خود در برنامه رادیویی «تهران من» گفت:  اصولاً اجرای من ریتمیک و پر انرژی است و البته همین انرژی و جنب‌وجوش را در همه برنامه هایم از مسابقه «021» تا«صبح تهران» همراه خود داشته‌ام. همه همکارانم این موضوع را می دانند که شخصیت من همان فردی است که پشت میکروفن می نشیند، در واقع وقتی در استودیو هستم، تغییری در من ایجاد نمی شود.  در برنامه هایی مانند «تهران من» چون در ساعات اوج ترافیک پخش می شود، بیشتر به فکر انتقال انرژی به مخاطبانی  هستم که این ساعت از روز را در ترافیک خیابان ها سپری می‌کنند و شاید حال خوبی نداشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه «تهران من» اصولاً متن محور نیست و بیشتر حرف های مردم را برای خود مردم پخش می‌کنیم. تا امروز سعی کردیم نماینده مردم از دل پایتخت در رادیو باشیم. اما با همه این اوصاف ما در کنار نویسندگان برنامه، اسماعیل باستانی و بشیر جعفرنیا را به عنوان تهیه کننده و سردبیر داریم که  خط کلی برنامه را به من می دهند.

قاضی با اشاره به سابقه بازی خود در تئاتر گروه «اشتباهات» اظهار کرد:  به دعوت میثم عبدی برای بازیگری روی صحنه تئاتر رفتم. من تجربه بازی در تئاتر را داشته ام ولی  تا امروز مردم من را بیشتر با دوبله هایم در انیمیشن های مختلف مانند «مریخی ها» می شناسند. البته روح فانتزی انیمیشن در نوع اجراهایم در رادیو بی تاثیر نبوده است؛ اما در مواقعی مانند مصاحبه های جدی که در برنامه داریم سعی می کنم تا جایی که می شود کودک درونم را کنترل کنم.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز تیپ سازی انجام نداده است، ادامه داد: من در «تهران من» تیپ سازی انجام نمی دهم؛ ولی در بخش هایی از اجرا که نیاز به تیپ سازی است سعی می کنم تا حد ممکن از آن استفاده کنم. ما در برنامه «تهران من» شخصیتی به اسم دکتر میثم داریم که برخی از اخبار تلخ را با شیرینی که در لحن خود دارد، به زبان طنز بیان می کند.

قاضی با اشاره به گروه جوان و فعال برنامه رادیویی «تهران من» عنوان کرد: جوان گرایی کار بسیار خوبی است اما باید جوانب کار را هم در نظر گرفت. مهارت و دانش کار رسانه ای را اگر جوان ها بدانند حتما باید به سراغ آنها رفت و فعالیت آنها را در اولویت قرار داد. برنامه ما نیز تیم بسیار جوانی دارد که با حضور میثم عبدی، اسماعیل باستانی و بشیر جعفرنیا به وضوح قابل مشاهده است.

گفتنی است؛ برنامه رادیویی «تهران من» به تهیه کنندگی اسماعیل باستانی و سردبیری بشیر جعفرنیا هر روز عصر حوالی ساعت 17 در زیر مجموعه گروه تهران و رویدادها از شبکه رادیویی تهران پخش می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان