تبیان، دستیار زندگی

پیش‌بینی یک پزشک به‌ازای هر ۵۰۰ زائر در رمی جمرات

رئیس گروه پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به روند مطلوب ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان گفت: در رمی جمرات به ازای هر ۵۰۰ نفر از حجاج، یک پزشک پیش‌بینی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجاج

سیدعلی مرعشی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج اظهار کرد: تاکنون 85 هزار ویزیت از حجاج کشورمان انجام شده است که بیشترین دلیل مراجعه سرماخوردگی و مشکلات عضلانی بوده است. کل خدمات ارائه شده درمانی و پزشکی بیش از صدهزار مورد بوده است. هیچگونه کمبود دارویی درعربستان نداریم و وضعیت خدمات دهی به زائران خانه خدا مطلوب و از سال قبل بهتر است.

وی با بیان اینکه 12 بیمار در بیمارستان سعودی و 25 بیمار در بیمارستان هلال احمر بستری هستند، افزود: بیشترین دلیل برای بستری عفونت‌های تنفسی و ناراحتی قلبی بوده است.
 مرعشی درباره فعالیت تیم پزشکی درایام تشریق خاطرنشان کرد: یک تیم پزشکی را برای وقوف اضطراری زائرانی که به دلیل وضعیت جسمانی خود قادر به انجام اعمال به صورت عادی نیستند، با امکانات ویژه همراه می‌کنیم. یک تیم پزشکی هم با زائران اهل سنت در منا مستقر می‌شود. یک تیم نیز همراه بانوان خواهند بود.

رئیس گروه پزشکی حج و زیارت افزود: در رمی جمرات نیز به ازای هر 500 نفر از حجاج، یک پزشک همراه خواهد بود. در صحرای عرفات یک بیمارستان صحرایی برپاکرده ایم، ضمن اینکه پزشکان نیز در چادرها مستقر خواهند شد. در منا هم ما با ایجاد یک بیمارستان و هشت درمانگاه پاسخگوی حجاج خواهیم بود.
وی در پایان گفت: با حضور تمامی حجاج کشورمان در مکه، اعضای تیم پزشکی مدینه نیز به مکه منتقل شده‌اند و در حال حاضر تمامی اعضای 550 نفره هیات پزشکی در مکه حضور دارند.

منبع: خبرگزاری شبستان