تبیان، دستیار زندگی

آلبوم «دَریاب ودُریاب» منتشر شد

آلبوم موسیقی «دَریاب ودُریاب» در ادامه‌ انتشار آثار موسیقیایی فاخر ایرانی به همت مرکز موسیقی حوز هنری منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آلبوم «دَریاب ودُریاب» منتشر شد

 در آلبوم موسیقایی «دَریاب و دُریاب» که با صدای محی‌الدین شعبانی (هیوا) و تنظیم حمید حاصلی منتشر شده است، شاهد هنرنمایی دیگری از گروه «راه سوم» هستیم تا باز گوشه‌ای از ظرافت‌های این هنر اصیل ایرانی تقدیم علاقه‌مندان موسیقی فاخر شود.

در این آلبوم، آرمان عامری(نی)، فرزاد عندلیبی(دف و دایره)، پیمان عاشقان(تار)، وحید سلیمانی‌نژاد(کمانچه)، مسعود انتظاری(سنتور)، پویان رعنایی(تنبور)، مجید علیزاده(تنبک) و پارسا عاشقان(کمانچه آلتو) هنرمندان گروه موسیقی راه سوم هستند که قطعات سرگرد(ماهور)، ساقی بهاران(مقام کرد)، دردانه (شور) دَریاب و دُریاب(شوشتری)، خبری نیست(مقام کرد)، وطن(ماهور)، گل‌افشان(ماهور)، بال سوخته(اصفهان)، گنج نهان(مقام کرد) را اجرا می‌کنند.

گروه «راه سوم» که در سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده است. در این چند سال توانسته کنسرت‌های موفقی را اجرا کند. «دَریاب و دُریاب» اولین آلبوم رسمی گروه محسوب می‌شود و دو آلبوم دیگر نیز در دست ضبط و انتشار دارد.

آنچه در آلبوم «دریاب و دُریاب» قابل توجه است، استفاده از دو زبان ادبی کُردی و فارسی و از دیگر سو برخورداری از دو نوع سازبندی برحسب بافت ملودی و شخصیت آن‌ها است. در اثر حاضر سعی بر این بوده خصوصیات تکنیکال موجود در سازبندی‌ای انتخابی و همچنین تأثیرپذیری از شعر و شخصیت ملودیک قطعات در تنظیم آن‌ها منظور شود.

علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «دَریاب و دُریاب» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت beeptunes.com مراجعه کنند.

منبع :پایگاه خبری حوزه هنری