تبیان، دستیار زندگی

رمان گیلداد نقد و بررسی می‌شود

تازه‌ترین نشست نقد رمان آئینه‌بندان با بررسی رمان «گیلداد» نوشته حسن قلی‌پور (سدید) در حوزه هنری برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
رمان گیلداد نقد و بررسی می‌شود

 نشست نقد و بررسی رمان «گیلداد» نوشته حسن قلی‌پور (سدید) ساعت 15 و 30 دقیقه دوشنبه 29 مردادماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این برنامه نویسندگان و منتقدان ادبی همچون کامران پارسی‌نژاد و راضیه تجار و نویسنده رمان «گیلداد» حضور خواهند داشت و به بررسی این اثر می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در تازه‌ترین جلسه نقد رمان «آئینه‌بندان» می‌توانند در زمان یاد شده به سالن امیرحسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

گفتنی است، رمان «گیلداد» نوشته حسن قلی‌پور به ماجرای قیام میرزاکوچک‌خان جنگلی می‌پردازد. این اثر در 2500 نسخه و 482 صفحه توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار کتاب شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

لحظات در سکوت می‌گذشت. جز شیهة اسب گودرزخان صدایی شنیده نمی‌شد. او بالاخره افسار اسب را رها کرد و با لحن خشن و طلبکارانه‌اش رو به کدخدا پرسید: «منزل نبودی کدخدا؟ کسی هم نبود که جوابم را بدهد؟ مگر پیغام نفرستادم که منتظرم بمانی؟ مجلس نطلبیدة این یاغی از حرف‌ خان‌زاده برایت مهم‌تر بود؟» کدخدا آرام‌آرام از پلکان بقعه پایین رفت و به گودرزخان نزدیک شد.

از چند قدمی بوی تند مشروب در سرش پیچید.

افسار اسب گودرزخان را گرفت و با لبان متبسم جواب داد: «ببخشید ارباب‌زاده! خیال بی‌ادبی نداشتم. می‌دانید که امروز مراسم ختم میرزا عبدالعلی مرحوم است. هر چه باشد، هم‌ولایتی ماست. نان‌ و نمک هم را خورده‌ایم. روز سیّم و شب هفتش که دستور ارباب را بالای چشممان گذاشتیم و مجلس نگرفتیم. امروز می‌افتاد اربعین. می‌دانید که گیلداد تنها یادگار آن خدابیامرز است. از راه دور رسیده که ختم پدر مرحومش را بگیرد و برود. خوب نبود تنهایش می‌گذاشتیم.»

منبع :پایگاه خبری حوزه هنری