تبیان، دستیار زندگی
رنگ بندی در یک فضای درونی، آن جا موفق است که منعکس کننده ی دنیای بیرون و طبیعت پیرامون ما باشد. هم چنان که در یک چشم انداز طبیعی در یک روز آفتابی، رنگ های تیره را در پایین و بر روی زمین مشاهده می کنید و هر چه رو به بالا و آسمان نظر اندازید، از شدت تیرگی ر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طبیعت را به خانه بیاور

آشنایی با تأثیر رنگ ها(3)

قسمت اول (رنگ به رنگ تا آرامش)

قسمت دوم (هر رنگ یک معنی دارد)

تجلی محیط بیرونی را به درون آورید:

رنگ بندی در یک فضای درونی، آن جا موفق است که منعکس کننده ی دنیای بیرون و طبیعت پیرامون ما باشد. هم چنان که در یک چشم انداز طبیعی در یک روز آفتابی، رنگ های تیره را در پایین و بر روی زمین مشاهده می کنید و هر چه رو به بالا و آسمان نظر اندازید، از شدت تیرگی رنگ ها کاسته شده، رنگ های روشن و بازتر را می بینید. در اتاق نشیمن منزل تان هم می توانید همین گونه عمل کرده، آن را همانند منظره ای از طبیعت و محیط اطراف رنگ آمیزی نمایید: رنگ های تیره در پایین و کف، مانند زمین؛ رنگ های متوسط به سمت بالا، هم چون درخت و تپه و کوه؛ و رنگمایه های روشن در سقف، که آسمان آبی را به خاطر می آورد.

دکوراسیون

رنگ های مشابه در سایه روشن ها و درجات مختلف از تیره و متوسط و روشن، اثر آرامش بخشی بر انسان دارند. رنگ آبی، خیلی خوب با رنگ سفالی که سایه ای نارنجی دارد هماهنگ می شود و بیانگر اتصال آسمان و زمین است. ترکیبی از دو رنگ آرام سفید و آبی روشن، به سادگی روزهای ساکت زمستان را تداعی می کند. سبز و زرد نیز در کنار یکدیگر همگونی خیلی خوبی دارند و آرامش را به ارمغان می آورند. دو رنگ نارنجی تیره و قهوه ای، که در طبیعت زیاد به چشم می خورند، به راحتی حس غروب های پاییزی را به یاد می آورند. به ویژه وقتی نارنجی را در مقیاس وسیع تری به کار گیرید، بیان کننده ی قدرتی والا در زمین است و به آدمی آرامش می بخشد. حال ترکیبی از نارنجی با سبز خام و سبز تیره و نیز قهوه ای پررنگ شبیه به پوست درخت را در نظر آورید، که حالتی مطبوع و حسی آرام را به بیننده انتقال می دهد. حتی برای کامل کردن این زیبایی ، رنگ بژ را نیز می توانید اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ سبز در کنار بژ بسیار با شکوه تر می شود. استفاده از رنگ نارنجی در کنار قهوه ای چرم، مانند زین اسب، خودمانی بودن را القاء می کند، در حالی که ترکیب این نوع قهوه ای با رنگ قرمز، بیش تر رسمی و نموداری از ارتباط تاریخی و فامیلی است.

دکوراسیون

رنگ سبز با درجات مختلف، همیشه حس آرام بخشی دارد و اتاق را مأمن و پناهگاه می سازد. مشاهده می کنید با این که لوازم چیده شده در اتاق نو نیستند، اما رنگ طبیعی چوب در یک زمینه ی سبز درخشان تا چه اندازه زیبا و چشمگیر است.

پایان.

منبع : ایران آذین- با تغییر و تلخیص

مقالات مرتبط :

دکوراسیون آبی - نارنجی    

دکوراسیون آبی – صورتی      

با رنگ های زنده بیشتر آشنا شویم                    

پارچه های سنتی و دكوراسیون شرقی               

دكوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان              

برای زیباتر كردن دكوراسیون منزل از چه رنگهایی استفاده كنیم؟       

نكاتی درباره تزیین اتاق نشیمن                    

چگونه می توان با تزیین در و پنجره ها به خانه ی خود جلوه ببخشیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.