تبیان، دستیار زندگی

تماشای زیبای های گردشگری تبریز و خراسان جنوبی در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری شب های فرهنگی استان تبریز و خراسان جنوبی در روزهای پایانی هفته خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برج میلاد
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، علی درویش پور با بیان این مطلب افزود: معرفی قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تبریز و خراسان جنوبی را از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی در برج میلاد تهران است.

وی با بیان اینکه قرار است در این شب  ها جاذبه‌های گردشگری تبریز و خراسان جنوبی از قبیل: آیین‌های سنتی، صنایع دستی، سوغات و همچنین غذاهای سنتی تبریز معرفی شود، تصریح کرد:بخش‌های مختلف فرهنگی و آیینی برای ویژه برنامه شب فرهنگی تبریز در برج میلاد پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ به جهت قدمت تاریخی و فرهنگی و نیز جاذبه‌های بسیار طبیعی، میراثی و گردشگری یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای کشور به لحاظ گردشگری است و این درجه از اهمیت بر لزوم شناخت و معرفی هرچه بیشتر این شهر می‌افزاید.

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان وسیع کشور دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی زیادی است که بخشی از بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در این استان وجود دارد و همچنین باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند و مجموعه قنوات جهانی بلده فردوس نیز به عنوان آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی هستند و بیش از ۸۳۰ اثر تاریخی و طبیعی دیگر استان نیز به ثبت ملی رسیده اند و می بایست به بهترین نحو به هم وطنان داخل کشور و خارجی ها معرفی شود.

شب های فرهنگی استان های مختلف در قالب جشنواره ملی چارسوق از ۲۶ تیرماه در برج میلاد برگزار شد و هر شب این مجموعه میزبان یکی از استان های کشور بود.
منبع: مهر