تبیان، دستیار زندگی

گوشی میان رده جدید هوآوی

برای اولین بار در دنیای تلفن همراه، هوش مصنوعی در دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوشی هوشمند
هوآوی اولین شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند است که هوش مصنوعی را به شکل کاملاً کاربردی وارد دنیای تلفن همراه کرد. گوشی های این شرکت مانند Huawei P20 و Huawei Mate 10 از پردازنده ای بهره می برند که از پردازش عصبی پشتیبانی می کند و می تواند کاربردهای مختلفی در حوزه هوش مصنوعی برای گوشی ایجاد کند. هوش مصنوعی در گوشی های هوآوی کاربردهایی نظیر:

- امکان تشخیص سوژه و صحنه ها در حالت عکاسی و تخصیص تنظیمات لازم به صورت خودکار
- مدیریت مصرف انرژی در گوشی و طولانی تر کردن عمر باتری
- حذف نویز محیط از صدای کاربر
- ترجمه همزمان متن ها به شکل کارآمد تر
- و . . .

بعد از قدم نهادن هوآوی در این حوزه جدید در تولید گوشی های هوشمند، شرکت های رقیب هوآوی به پیروی از آن به ایجاد امکانات مشابه در گوشی های خود اقدام کردند. اینجاست که هوآوی قصد دارد پیشرفت های دیگری در حوزه هوش مصنوعی را به کاربران معرفی کند که کاربردهای جدیدی را در گوشی های جدید این شرکت رقم خواهد زد.

هوآوی همواره سعی داشته فارغ از مرزبندی های رایج بین گوشی های میان رده و پرچم دار در بازار، بیشتری امکانات را حتی در گوشی های میان رده خود به کاربرانش عرضه کند به شکلی این امکانات حتی در پرچم داران سایر برندها مشاهده نمی شود.

خبر خوب این است که هوآوی به زودی قصد دارد گوشی های جدیدی را به بازار عرضه کند که از دوربین های متفاوتی با هوش مصنوعی یا AI پیشرفته تر بهره می برند. این گوشی ها که در سری Huawei nova3 عرضه خواهند شد از چهار دوربین به شکلی برخوردار هستند که دو دوربین در جلو و دو دوربین در پشت گوشی قرار گرفته اند. دوربین های جلو و پشت این گوشی ها از هوش مصنوعی پیشرفته در تشخیص صحنه ها و اعمال تنظیمات به صورت خودکار و سریع همانند پرچم داران سابق هوآوی مانند Huawei Mate 10 و Huawei P20 بهره می برند.

سری nova در سبد محصولات هوآوی یک سری میان رده محسوب می شود ولی هوآوی در این سری قابلیت هایی بهره برده که در پرچم داران این شرکت به کار گرفته شده و در بعضی موارد پرچم داران سایر برندها از آنها بی بهره هستند. به عنوان نمونه در ارتباط با آخرین محصول سری nova یعنی Huawei nova3 که به زودی به بازار ما عرضه می شود می توان وجود هوش مصنوعی در دوربین سلفی اشاره نمود. در واقع این گوشی اولین گوشی هوشمندی است که علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی آن هم از هوش مصنوعی بهره مند است.

به علاوه گوشی های nova 3 هم مانند سلف خود یعنی nova2plus از دوربین سلفی برخوردار هستند که مشابه آن از حیث کیفیت در بازار وجود ندارد.

به زودی خبرهای بیشتری در ارتباط با این گوشی منتشر خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شرکت هوآوی