تبیان، دستیار زندگی

تولید کفش دوستدار محیط زیست

شرکت ریبوک برای اولین بار کفشی را تولید کرده که به طور کامل با محیط زیست سازگار است و در تولید آن از پنبه و ذرت استفاده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کفش
شرکت ریبوک برای اولین بار کفشی را تولید کرده که به طور کامل با محیط زیست سازگار است و در تولید آن از پنبه و ذرت استفاده شده است.75 درصد از مواد تشکیل دهنده این کفش را پنبه و ذرت تشکیل می دهند و قرار است این کفش با قیمت 95 دلار روانه بازار شود.
بخش رویی و بالایی این کفش که پای افراد را می پوشانند به طور کامل از یک نوع کتان موسوم به پنبه تلخ تولید شده و بقیه آن نیز از کتانی تشکیل شده که ماده اصلی آن را ذرت تشکیل می دهد و TPU (DuPont's Susterra Propanediol) نام دارد.
نکته جالب اینکه حتی کفی این کفش هم از روغن لوبیای کاستور تهیه شده که در طبیعت تجزیه می شود. ریبوک می گوید قصد دارد در آینده کفش های بیشتری با چنین قابلیت هایی تولید کند. این شرکت مدعی است کفش جدیدش از استحکام و مقاومت کافی نیز برخوردار است.
البته ریبوک تنها شرکتی نیست که کفش های سازگار با محیط زیست تولید کرده است. پیش از این آدیداس نیز از برنامه های خود برای عرضه کفش هایی خبر داده بود که در تهیه آنها از پلاستیک های قابل بازیافت استفاده شده بود.
منبع:فارس