تبیان، دستیار زندگی

استفاده از پیام‌رسان‌ها، از شبکه‌های داخلی باشد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تصمیم گرفته شده است که باید ۵۰ درصد استفاده از پیام رسان‌ها از طریق شبکه های داخلی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابوالحسن فیروزآبادی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش مقابله با جرائم مالی در فضای مجازی افزود: تعریف حریم خصوصی در طول زمان تغییر کرده است و زمانی حریم خصوصی چهار دیواری بود اما امروز مفهوم حریم خصوصی چهاردیواری و کل دنیا است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم جرائمی در کشور رخ می دهد که دو طرف پرونده در داخل کشور نیستند و باید راهکاری برای رسیدگی به این پرونده ها در داخل کشور ایجاد کنیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما به دنبال تشکیل  شبکه ملی اطلاعات هستیم که شبکه ملی تعریفی خاص دارد و به معنی در دسترس قرار گرفتن خدمات و پلت فرم ها در داخل کشور است و پلت فرم به معنی گردش های مالی است.

وی تاکید کرد: زمانی که مدیر تلگرام با گستاخی مطرح کرد که می خواهیم تلگرام را به گونه ای طراحی کنیم که فیلترشکن ها به آنها اثرگذار نباشد و می خواهیم در نظام اقتصادی کشور ایران پول وارد کنیم، تصمیم گرفتیم که این پیام رسان باید در کشور فیلتر شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این مقطع زمانی نمی توانیم جهل کنیم و باید کاری کنیم که مردم از نعمت های فضای مجازی استفاده کنیم و از گناه با شدت جلوگیری کنیم که گناه در فضای مجازی قمار و کلاهبرداری است و متاسفانه قمار در فضای مجازی افزایش پیدا کرده که با کمک سامانه‌هایی مانند کاشف می تواند از جرائم جلوگیری کنیم که به کشور کمک می کند.

فیروزآبادی افزود: ما در آینده شاهد خواهیم بود که در صحنه جرم علاوه برانسان، نرم افزار ها، پیام رسان های ملی که بتوانند نیاز های ملت را رفع کند ایجاد کنیم و در تصمیم ها در نظر گرفته گرفته شده که ۵۰ درصد پیام رسان ها باید داخلی باشد.
منبع: مهر