تبیان، دستیار زندگی

ساختمان‌های دولتی در فهرست ناایمن‌ها

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: از پلمپ ساختمان‌هایی که از نظر ایمنی ناامن هستند، ابایی نداریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی داوری
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهر تهران تلاش دارد که هر روز خدمات خود را به مردم افزایش دهد.

وی با بیان اینکه پیشگیری یکی از رویکرد‌های اصلی سازمان آتش نشانی است، افزود: ساختمان‌های ناایمنی در سطح شهر وجود دارند که باید ایمن‌سازی شوند، لذا شهروندان می‌توانند با مطالبه گری خواستار ایمن سازی ساختمان خود باشند، در این صورت سازمان‌های دولتی و خصوصی خود را موظف به ایمن کردن ساختمان‌ها می‌دانند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی در دستور کار قرار دارد، گفت: چهار دستگاه نردبان به کشور وارد شده که در گمرگ هستند، همچنین فن‌های قوی ویژه عملیات در تونل‌ها و سوله‌ها را به کشور وارد کردیم.

 هدف ما بستن و تعطیل کردن یک مجموعه نیست، بلکه هدف ایمن سازی است، اما اگر به این موضوع برسیم که ادامه کار یک ساختمان برای جان شهروندان خطر آفرین است، از پلمپ آن ابایی نداریم.



وی افزود: طرح نظام بازرسی پیشگیری در حال اجرا است که در راستای آن تمام ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تهران از نظر ایمنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

داوری با تاکید بر اینکه آموزش به کارکنان و شهروندان در دستور کار جدی سازمان آتش نشانی قرار دارد،تصریح کرد: به عنوان نمونه ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه باید بدانند که با چه خطر‌اتی مواجه هستند و چگونه باید با آن روبه رو شوند.

وی با اشاره به وجود ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲ طبقه در شهر تهران، گفت: در همین راستا طرح ۹۹۹ در جهت آموزش به کارکنان و ساکنان ساختمان‌های بلند‌تر از ۱۲ طبقه در سازمان آتش نشانی در حال اجرا است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران تاکید کرد: هدف ما بستن و تعطیل کردن یک مجموعه نیست، بلکه هدف ایمن سازی است، اما اگر به این موضوع برسیم که ادامه کار یک ساختمان برای جان شهروندان خطر آفرین است، از پلمپ آن ابایی نداریم و سازمان آتش نشانی تمام ساختمان‌های شهر تهران را از نظر ایمنی بررسی می‌کند.

وی در رابطه با جلوگیری از ورود خودرو‌های آتش نشانی به کشور گفت: ماشین‌های آتش نشانی در گروه کالایی ۴ قرار گرفته است، به همین دلیل ورود آن‌ها به کشور با مشکلاتی همراه شد که برای حل این مشکلات مذاکراتی صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در رابطه با ایمن سازی ساختمان‌های دولتی نیز تصریح کرد: ساختمان‌های دولتی ایمن نیستند و توجه کمی به آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: تمام ساختمان دولتی ناایمن هستند و ما با انجام مذاکراتی با نهاد‌های دولتی این ساختمان‌ها را شناسایی کردیم.

داوری گفت: ساختمان‌های دولتی با چالش‌های زیادی روبه رو هستند، زیرا در طول روز تعداد زیادی مراجعه کننده دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان