تبیان، دستیار زندگی

سامانه «سرباز ماهر» بزودی راه اندازی می شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح برنامه های این ستاد برای مهارت آموزی سربازان را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار کمالی
سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  اعلام کرد: برنامه توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که در سال 1396 به صورت جدی آغاز شده است و در سال 1397 با هدف آموزش حدود 200 هزار نفر استمرار خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: در همین راستا چهارمین آزمون سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه که به عنوان اولین آزمون سال 1397 است در روز شنبه مورخ 27 مرداد 97 با شرکت تعداد 70 هزار نفر از کارکنان وظیفه داوطلب واجد شرایط که ادعای مهارت دارند، در 31 استان کشور و در همه یگان‌هایی که بیش از 100 نفر سرباز دارند، انجام خواهد شد.

سردار کمالی افزود: این آزمون در 120 رشته با تأکید بر تخصص‌های بومی هر استان انجام می‌شود و ان‌شاءالله در نظر است که این آزمون‌ها هر دو ماه یکبار برگزار شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تعداد 34 هزار نفر از کارکنان وظیفه که فاقد تخصص خاصی هستند، برای شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی ثبت‌نام کرده‌اند که کلاس‌های آنها نیز بزودی با همکاری سازمان‌های فنی و حرفه‌ای کشور شروع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین با راه اندازی سامانه سرباز ماهر، ثبت‌نام از کارکنان دارای مهارت برای شرکت در آزمون‌های بعدی صرفا از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

سردار کمالی در پایان گفت: این آزمون با همکاری و تعامل دوجانبه نیروهای مسلح و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد و کلیه فرماندهان و یگان‌های نیروهای مسلح نیز ترتیبی اتخاذ نمودند تا کارکنان وظیفه‌ای که در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند بتوانند به موقع در آزمون شرکت نمایند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان