تبیان، دستیار زندگی
سال 2007، شروعی تازه برای خرابكاران اینترنتی و هكرها بوده‌است تا علاوه بر افزایش تنوع عملكردهای غیرقانونی، ‌روش‌های تخریبی عجیب و نامتعارفی را نیز برحسب خلاقیت شخصی خود ابداع كرده و مورد استفاده قرار دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای سال

سال 2007، شروعی تازه برای خرابكاران اینترنتی و هكرها بوده‌است تا علاوه بر افزایش تنوع عملكردهای غیرقانونی، ‌روش‌های تخریبی عجیب و نامتعارفی را نیز برحسب خلاقیت شخصی خود ابداع كرده و مورد استفاده قرار دهند تا روش‌های نفوذ و تخریب بدافزارهای رایانه‌ای نیز، به مراتب متنوع‌تر، متفاوت‌تر و نامتعارف‌تر از گذشته باشد.

مهم‌ترین این ویروس‌های عجیب و غریب منتشر شده كه در زیر می‌بینید:

ویروس موعظه‌گر!

كرم رایانه ای USBToy.A، با نفوذ به سیستم‌ها و در كنار فعالیت‌های تخریبی خود به تبلیغ دینی و ارشاد مذهبی كاربران می‌پردازد. به‌عنوان مثال این بدافزار، در هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل، آیه‌هایی از انجیل را برای كاربر نمایش داده و برای مردم جهان، رستگاری الهی آرزو می‌كند!

ویروسی كه زیاد می‌دانست!

تروژان Burglar.A، علاوه بر سرقت رمزهای عبور و اطلاعات محرمانه دیگر، مشخصات دقیق جغرافیایی، اطلاعاتی و رایانه‌ای كاربران مورد حمله خود را به آنها اطلاع داده و به منتشر كننده خود ارسال می‌نماید.

كدمخرب، با آرزوهای بزرگ!

كد مخرب ArmyMovement كه به طور خاص در تركیه مشهور شد، با ارسال پی‌درپی پیغام‌های غیرواقعی به كاربران به زبان تركی، ادعا می‌كرد كه دستمزد كاركنان دولت در آینده تا سقف 50 درصد زیاد می‌شود!

یك ژورنالیست تمام عیار!

كرم Rinbot.B بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، زیرا علاوه بر تخریب وسیع سیستم، با نمایش یك مصاحبه تخیلی (اما كاملاً حرفه‌ای) با خبرگزاری CNN، از دلایل و انگیزه‌های خالق و منتشركننده خود، خبر می‌داد.

سارق چیره‌دست!

هیچ نوع فایل، داده و یا اطلاعات مهم و حساس، از چشمان تیز بین XPCSpy،  در امان نیست. عبارت‌های تایپ‌شده در صفحات وب، اطلاعات مربوط به پنجره‌های بازشده، برنامه‌های اجراشده، وب‌سایت‌های مرورشده و یا حتی ای‌میل‌های خوانده‌شده توسط كاربر، تنها بخشی از مواردی است كه این كد خطرناك، سرقت می‌كند.

ویروس شوخ طبع!

ویروسKetawa.A،‌ به جای اجرای عملكردهای تخریبی و ایجاد اختلال در فعالیت سیستم، با استفاده از زبان مالایایی به ارسال لطیفه‌های پی‌درپی برای كاربر و تشویق وی به خندیدن می‌پردازد.

رفتار مهربان و خشونت پنهان!

ویروس Gronev.A كه سراغ جستجوگران موسیقی در اینترنت می‌رود، برنامه Media Player را به‌طور خودكار اجرا كرده و شروع به نواختن یك سمفونی زیبا و مشهور با عنوان Lagu، می‌كند. در حالی كه كاربر نگون‌بخت به قطعه دلنواز و درحال پخش، گوش می‌دهد، رایانه وی به تدریج با تخریب و اختلال شدیدی مواجه می‌شود!

آكتورهای بزرگ سینما!

سینما همیشه علاقه مندان حرفه‌ای و پروپاقرص خود را داشته است. طراحان و منتشركنندگان  Harreinx.A و Pirabbian.A با هدف قراردادن دوستداران این هنر و ادعای دانلود رایگان فیلم‌های پرفروش و پرطرفدار، كاربران را به كلیك بر روی لینك‌های آلوده تحریك می‌كنند!

وراج و جسور!

آرزو كنید كه اولاً رایانه شما هیچ‌وقت توسط  ویروس BotVoice.A بی‌رحم آلوده نشود، دوم این كه امیدوار باشید لااقل هنگام ورود ناگهانی این كد به رایانه، بلندگوهای سیستم خاموش باشند.

وگرنه BotVoice.A، حضور خود را با صدایی بلند به كاربر اعلام كرده و تا وقتی كه كلیه فایل‌ها و داده‌های مهم سیستم را پاك كند، جملات خود را پی‌درپی تكرار می‌كند.

منبع: همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

نرم‌افزارهای رایگان كشف روتكیت پاندا

خطرناكترین مطالب در جستجوها

آشنایی با کرم Dref-AF 

کرم اینترنتی با عنوان جعلیIE7

ویروس جدیدی در قالب دعوتنامه

RootKit چیست؟