تبیان، دستیار زندگی

اسرائیل باطل مطلق است

اسرائیل زاییدۀ تمدن سركش مادی و نتیجۀ حتمیِ مبانی تمدن غربی و طغیان خودخواهانۀ بشری است كه در پایان قرون وسطا بر پایۀ انكار خدا و ارزش‌ها بنا گذاشته شد و این، طغیان در ستمگری بود تا بدانجا كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 

اسرائیل

آنچه در متن زیر می‌خوانید پیام امام موسی صدر با نام «اسرائیل باطل مطلق است» به دوره ششم مجلس ملی فلسطین است. این نشست در سال 1969 میلادی در قاهره برگزار شد. امام صدر این پیام را به همراه نماینده ویژه خود به جلسه ارسال كرد.

«برادران مجاهد، درود و رحمت خداوندی كه تسلیم شدن را برای بندگانش نمی‌پسندد، بر شما باد. در این نامه قصد آن ندارم كه شما را به جهاد و فداكاری تشویق كنم، كه شما جان خود را فدای امت خویش و روح خود را وقف حق و كرامت كرده‌اید؛ همچنان‌كه نیازی نمی‌بینم امید به پیروزی را در دل‌های شما برانگیزم كه شما امید را در شبِ تاریكِ ناامیدیِ این امت برافروخته‌اید.

ای رزمندگان دلاور، انقلاب شما فقط انقلاب ملتی ستمدیده نیست، بلكه انقلاب امت بر ضد گذشتۀ نزدیک و دور خود است؛ همان امتی كه خطر را حس كرد، ولی در برابر آن خاموش ماند و تنبلی كرد و با ظلم همراه شد و بدین‌ ترتیب، ظالم نیرومند و استوار شد و پایگاه تاریكی را در خاستگاه نور بنا گذاشت.

اسرائیل زاییدۀ تمدن سركش مادی و نتیجۀ حتمیِ مبانی تمدن غربی و طغیان خودخواهانۀ بشری است كه در پایان قرون وسطا بر پایۀ انكار خدا و ارزش‌ها بنا گذاشته شد و این، طغیان در ستمگری بود تا بدانجا كه آسایشِ وجدانِ دروغینِ او با دست یازیدن بر دیگر ملت‌ها حاصل می‌شد.

رژیم اسرائیل نماد كامل این تمدن از نظر انحصارطلبی و بهره‌كشی و تفرقه‌افكنی نژادپرستانه و تعصب‌های دینی و ستمگری و اشغالگری و سنگدلی است.

انقلاب شما انقلاب در برابر نژادی است كه كفر ورزید و طغیان كرد و پیامبران را به ناحق كشت و احادیث و آموزه‌های دروغین جعل كرد و برضد صدها هزار تن از مؤمنان توطئه چید و ادیان را تحریف و حقایق را مسخ و تاریخ را تحریف كرد و به فساد و انحراف و بی‌بندوباری دامن زد.

قدس را به دست سگان و خوكان ندهید

شما ای سپاهیان دلیر خداوند، با جهاد خود خدا را تسبیح می‌گویید و او را از صفاتی كه صهیونیسم برای خداوند می‌پندارد، منزه می‌دارید؛ صفاتی همچون فرق گذاشتن میان مخلوقات، جانبداری در برخوردها، دست بسته بودن، پیمان‌شكنی در ملكوت، به خطا رفتن در رسالت، متهم بودن پیامبران و عملی كردن وعدۀ خود به آتش و آهن.

شما نمی‌پذیرید كه خداوندِ بخشنده و مهربان را به بیزار بودن و دشمنی داشتن با اكثریت مخلوقاتش وصف كنند. شما دستور حضرت مسیح را اجرا می‌كنید كه فرمود: «قدس را به دست سگان و خوكان ندهید.» شما انتقام او را می‌ستانید، زیرا مسیح را متهم به دروغ‌گویی كردند و درصدد كشتن او برآمدند. شما مریم پاكدامن را تقدیس می‌كنید كه به او اتهام زدند و داغدار فرزندش كردند.

تحقق یکی از پیشگویی‌های قرآن

شما این پیش‌گویی قرآن را محقق می‌سازید كه: ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَآؤُوْاْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ و از دستورات پیامبرِ بیم‌دهنده اطاعت می‌كنید.

برادران قهرمان، این‌ها ابعاد انقلاب مقدس شماست. این‌ها مفاهیم جهاد دشوار و طولانی شماست. اگر سنگینی و دشواری كارِ شما از همۀ دیگر انقلاب‌ها بیشتر است، به سبب تلاش شما برای تناسب داشتن هدف و وسیله است. آیا هیچ انقلابی دشوارتر از انقلاب خود و هیچ جهادی خطرناك‌تر و نفس‌گیرتر از جهاد خود سراغ دارید؟ آیا انقلاب مردم ویتنام بر ضد استعمار آمریكا این‌گونه بود؟ آمریكا خود بازیچۀ دست صهیونیسم جهانی است و به اندازۀ اسرائیل امكانات برای گمراه‌گری و سیطره بر عقل مردم و جلب عواطف عمومی به سوی خود در اختیار ندارد.

ای دلیرمردان، انقلاب شما بزرگ‌تر از انقلاب طبقاتی و فراگیرتر از مبارزه بر ضد فساد و كفر و ژرف‌تر از ایستادن در برابر تعصب‌ورزی دینی و سرسخت‌تر از جنگ نژادی است. انقلاب شما انقلابی است بر ضد همۀ انواع و ابعاد باطل و سنگین‌ترین انقلاب بر ضد خطرناك‌ترین دشمن جهان به‌شمار می‌آید.

برادران قهرمان، بابت این‌همه است كه من معتقدم انقلاب شما بیش از دیگر انقلاب‌ها به فضیلت و بزرگی نیاز دارد، چرا‌كه نیت خالصانه و تلاش بزرگوارانه شما را به خداوند، سرچشمۀ قدرت وحق و هوشیاری، نزدیک می‌گرداند و مسئلۀ شما را به وجدان‌های بیدار دنیا وارد می‌كند.

شما ای سلحشوران، بزرگ هستید و نیازی به خودبزرگ‌بینی ندارید. شما بدون هیچ گزافه‌گویی انسان‌هایی باعظمت هستید كه بدون توسل به عوام‌فریبی، دل صدها میلیون نفر را از آنِ خود ساخته‌اید. قدرت شما در بر حق بودن شما و در همراهی وجدان بشری با شما و در هم‌سویی عواطف میلیون‌ها عرب با شما و در حمایت میلیون‌ها انسان از شماست.

ما در محنتی جانكاه و حیرتی ابهام‌آلود به‌سر می‌بریم. دشمن شما كه دشمن ما نیز هست با حمله‌ها و تهدید‌ها و گشتی‌های خود شروع به فسادانگیزی كرده و آیندۀ ما و این پایگاه (جنوب لبنان) را كه تأثیری سرنوشت‌ساز بر شما دارد، در معرض تهدید قرار داده است.

برادران، پایدار ماندن لبنان به سود شماست و آزادسازی فلسطین نیز آیندۀ لبنان را نجات می‌دهد. پس پیش به سوی همدلی و یك‌پارچگی و وحدت كلمه و سازمان‌دهی كارها و فعالیت‌ها و پیش به سوی پاسداری از خون‌های پاكی كه به سبب خراب‌كاری‌های عده‌ای بر این سرزمین مقدس ریخته می‌شود.

پیش به سوی آینده ای مجاهدان قهرمان، به امید دیدار در میدان نبرد و در مسیر حركت و در قدس مقدس.
والسلام علیكم و رحمة الله وبركاته.»
منبع:
پایگاه اطلاع رسانی امام موسی صدر
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.