تبیان، دستیار زندگی

پراید درصدرخودروهای سرقتی

رئیس پلیس پایتخت از احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده سکه و ارز به مراجع قضایی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 حسین رحیمی
سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح دستگیری سارقان حرفه ای پایتخت با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده متهمان سکه و ارز اظهارکرد: در حال حاضر تمامی افرادی که برای آنها پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی احضار شده اند و پلیس نیز همراه با دستگاه قضایی به این پرونده ها رسیدگی می کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز قریب به ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده های سکه و ارز به پلیس آگاهی احضار شده اند، گفت: همچنین تعداد زیادی از این افراد به زندان رفته و برخی دیگر نیز پرونده شان در مرحله صدور رای در دادسرا است.


دستگیری ۱۴۷ سارق طی ۲۴ ساعت گذشته

وی با اشاره به دستگیری سارقانی که به صورت باندی از منازل، خودروها، اماکن اقدام می کردند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ سارق از سوی ماموران پلیس تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند که همگی حرفه ای و سابقه دار هستند و متاسفانه قریب به ۵۷ درصد سارقان به صورت مستمر توسط پلیس دستگیر شده اند و به زندان رفته اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در بین سارقان دستگیر شده ۱۷ باند سرقت به عنف و کیف قاپی، ۵ باند سرقت منزل و مغازه، ۱۵ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو نیز شناسایی شده است.

رحیمی با اشاره به کشف ۵۳ خودروی سرقتی طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در بین سارقان دستگیر شده باندی فعالیت می کرد که ابتدا خودروهای مدل پایین را سرقت می کردند و سپس نمونه مشابه همان خودرو را با مدل بالاتر پیدا کرده و به سرقت می بردند سپس مشخصات خودروی سرقتی مدل پایین تر را به خودروی مدل بالا منتقل می کردند و سندی می زدند و در نهایت خودروی سرقتی مدل پایین تر را اسقاط کرده و لوازم داخل خودرو را به فروش می رساندند.

وی با بیان اینکه در بین سارقان دستگیر شده دو باند جعل و کلاه برداری هم شناسایی شده است، تصریح کرد: پلیس برنامه جدی برای برخورد با سارقان حرفه ای دارد و با تمام قوا و جدیت این موضوع را دنبال می کند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر همکاری پلیس با مردم و همچنین خودروسازان از وضعیت ایمنی خودروهای داخلی گلایه کرد و گفت: GPS خودروهای داخلی و امنیتیشان دچار مشکل است و خودروسازان باید برای آن فکری بکنند تا سرقت خودروهای داخلی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه ویژه پلیس برای کاهش سرقت خودرو و موتورسیکلت تصریح کرد: پلیس تهران بزرگ برای این موضوع برنامه ویژه ای دارد که آن را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.


افزایش سرقت های خرد طی ماه های گذشته

رحیمی با اشاره به افزایش سرقت های خرد طی ماه های گذشته تصریح کرد: سرقت های عمده نیز کاهش داشته است و شاهد افزایش ۹ درصدی کشفیات طی مدت یاد شده بوده ایم.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: متاسفانه در بحث سرقت خودروهای داخلی همچنان شاهد سرقت گسترده پراید هستیم و باید برای امنیت خودروهای داخلی فکری شود.
منبع: مهر