تبیان، دستیار زندگی
پس از عملكرد موفقیت‌آمیز دوومیدانی كاران ایران در هفدهمین دوره‌ی مسابقه‌های قهرمانی آسیا، احسان حدادی به بالاترین رده‌ی جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی رسید. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود  حدادی به مكان چهارم رده‌بندی فدراسیون جهانی

موفقیتی دیگر پس از قهرمانی در آسیا

احسان حدادی پرتاب دیسک تیم دو ومیدانی ایران

پس از عملكرد موفقیت‌آمیز دوومیدانی كاران ایران در هفدهمین دوره‌ی مسابقه‌های قهرمانی آسیا، احسان حدادی به بالاترین رده‌ی جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی رسید.

اتحادیه‌ی بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF) در آخرین رده‌بندی دوومیدانی كاران جهان، احسان حدادی را با چهار پله صعود در مكان چهارم دنیا قرار داد.

حدادی پس از كسب مدال طلا و شكستن ركورد مسابقه‌های قهرمانی آسیا اكنون با 1251 امتیاز در مكان چهارم بهترین پرتابگران دنیاست.

در این رده‌بندی ویرجیلیوس الكنا از كشور لیتوانی با 1384 امتیاز اول است، جراد كانتر از كشور استونی با ركورد 1334 امتیاز در مكان دوم است و ماریو پسانو از كشور اسپانیا با 1252 امتیاز در مكان سوم قرار دارد.

رده‌ی چهارم برای احسان حدادی در رده‌بندی بهترین پرتابگران دیسك دنیا كسب موفقیتی بی‌نظیر و فوق‌العاده برای او و دوومیدانی ایران محسوب می‌شود. او شانس این را كه به جمع یكصد دوومیدانی‌كار برتر دنیا در مجموع تمامی رشته‌ها برسد را دارد.

در این رده‌بندی عباس صمیمی هم كه در مكان بیست و سوم قرار داشت با هفت پله صعود به مكان شانزدهم رسیده است. او در این رده‌بندی پس از كسب مدال برنز مسابقه‌های دوومیدانی آسیا هم اكنون 1144 امتیاز دارد.

هیچ كدام از دوومیدانی‌كاران دیگر ایرانی در رده‌بندی‌های اصلی اتحادیه‌ی بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی حضور ندارند.

مطالب مرتبط :

حدادی در جمع 10 مرد برتر جهان

بهترین نتیجه تاریخ دو ومیدانی ایران در آسیا